Jump to content

Lekkasje i bunn av zf45a gir. Går det å tette dette med noe lurium fra utsiden for en periode?

Okkaby

Recommended Posts

Ingenting bedre enn at luriumet løser problemet. Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til slike tilsetninger. Kanskje at jeg må revurdere dette. Du må gjerne komme med oppdatert rapport om det fremdeles holder tett når du har brukt båten en del. 

Du bør ha ekstra olje ombord i tilfelle det begynner å lekke igjen. Blir oljenivået i kassa for lavt suger oljepumpa luft, da mistet du oljetrykket og dermed fremdriften. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Brigg skrev 13 minutter siden:

Ingenting bedre enn at luriumet løser problemet. Jeg må innrømme at jeg er skeptisk til slike tilsetninger. Kanskje at jeg må revurdere dette. Du må gjerne komme med oppdatert rapport om det fremdeles holder tett når du har brukt båten en del. 

Du bør ha ekstra olje ombord i tilfelle det begynner å lekke igjen. Blir oljenivået i kassa for lavt suger oljepumpa luft, da mistet du oljetrykket og dermed fremdriften. 

Står altid min 1L girolje i båten, samt motorolje og hydraulikkolje til styring.

Men blir å hive ned 2flasker ekstra for sommeren.

Ja dkal prøve å huske oppdatere utover når jeg får noen mil på dette. Men lover jo godt så langt.

Okkaby skrev for 13 timer siden:

Skal få hjem en trykk sensor å sette på gir.

Da får jeg opp trykk i instrumentpanelet til motoren eller på plotter/Orca om jeg montere analog til N2K konverter.

Da kan jeg følge med på forandringer.

Skal du få lest av smøreoljetrykk på gearet? Hvordan N2K Converter tenker du å bruke?  Må være flott å kunne avlese smøreoljetrykk på gearet på en kartplotter. 

Martin_ skrev for 3 timer siden:

Skal du få lest av smøreoljetrykk på gearet? Hvordan N2K Converter tenker du å bruke?  Må være flott å kunne avlese smøreoljetrykk på gearet på en kartplotter. 

https://veratron.com/products/link-up-gateway-resistive

Har en sådan liggende som ikke ble brukt som tenkt tidligere. Så tenkte koble opp denne.

Men også mulig jeg først forsøker få den inn på instrument panel til motor, da det er mulig og koble analoge instrumenter på ECU boksen til motor, som da skal vises i display. Siden motor også er koblet til n2k nettet med egen J1939-n2k Link-up gateway, så kommer det muligens opp på plotter den vei også. Men får se når trykksensor kommer i posten.

Er opp til ca 22bar trykk i gir på maks ifølge kurven fra ZF, så har bestilt en 0-25bar sensor.

Sensor er forøvrigt en sådan

https://vdo-webshop.nl/en/pressure-senders/671-vdo-pressure-sender-0-25-bar-m10-4103590949721.html

Ikke kjøpt der men ho Strøm.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...