Jump to content

Rask førstegangs båt uten fast båtplass, helst under 100k

Mboat

Recommended Posts

glalaks skrev 5 minutter siden:

Jeg tror du er inne på noe der. Gøy med speedbåt. Har hatt en liten en selv. De blir veldig ensformig på en måte. Man må sitte i setene hele tiden. Barn liker å klatre rundt. Legge seg på solsenga foran, sitte bak ved siden av en voksen å kjøre båten osv.

jeg solgte speedbåten etter en sesong. 

uten å virke for gammel og kjedelig, så tenker jeg at 60-70 knop er i overkant på første båten. Det er mye som kan skje i den farten. 

veldig enig. Jeg kjente det i ryggen da jeg hadde sånn båt. Sitter på rompa uten mulighet for å fjære litt med bena.. gøy i noen uker da..

Finnes alternativer som er mer sportslige enn Uttern, men de blir gjerne litt dyrere. 

Jeg har hatt båter som går 30-40 knop stort sett og aldri, noen gang i hele mitt liv fått beskjed av ungene om at det er kjedelig fordi det går for sakte.🤣 men en ting er viktig uansett båt. Ikke kjøp for liten motor.

akkurat nå har jeg en liten Morgan 445. Den går drøyt 30 knop med 50 hk. Overraskende morsom og leken båt det også faktisk👍 🤣

Jeg gikk også rett på 1000cc R sykkel når jeg fikk meg MC, men måtte jo ikke bikke 300km/t fra første stund selv om det var mulig. Skulle nok klart å begrense det på båt også :) Nå tror jeg uansett at 60-70knops båt utgår om jeg ikke skal ha speedbåt så familien får vært med også. Jeg får tråle finn litt videre å se om det er noen aktuelle. Jeg har jo ikke litt greie på hva jeg ser etter mtp skrog/motor og slikt så det blir litt famling i blinde 

Nå fikk jeg også kontakt med det lokale båtlaget som har en 3.5m plass ledig for leie så da trenger jeg ikke tenke på sjøsetting heller :D 

Kallethekid skrev 11 minutter siden:

Har du sett på Fjordling? Finnes i alle kategorier fra ren familiebåt til fullstendig galskap. 

Familieversjon til salgs nå: Til salgs: Fjordling Fjordling 18 - 1978 | FINN.no

De ser jo kule ut, men de med ekstrem motor som det er en del av på youtube ser mildt sagt utfordrende ut å kjøre :D Tåler skrogene tidens tann godt? Synst det er nå begynt å bli gammelt når det er nede på 70 tallet, men det er gjerne ikke noe problem? 

subwoofer skrev 4 minutter siden:

Du får kanskje ikke så voldsomt mye Fjordling 17 for et budsjett på 100 laken inkludert henger, men kanskje en Wesling eller en Fjordling 18 er innenfor rekkevidde. Draco 20 med GT-skrog kan også gå fælt gitt nok motor, men er fort litt tung å bale med opp og ned av henger. Jeg har Aqualift-skrog og DC-overbygg på min, med 190hk diesel gjør den ca 41 knop (GPS).

Glemte å skrive det tilidgere, men nå har det lokale båtlaget noen 3.5m plasser for sesongleie til 6-7k i året så da blir det nok leid der så slipper jeg å holde på med henger. Skal sjekke ut Draco 20! 

Eika skrev 47 minutter siden:

Ett lite hopp opp i pris, så får du en Hydrolift f23 da, sporty skjærgårdsjeep til en billig penge 

Da blir det fort kjempe budsjett sprekk ser jeg. Ser ut som jeg må godt nord om 150k for å finne en slik med henger. Men skjærgårdsjeep evnt liten daycruiser er sikkert veien det går om det skal være noe mer familievennlig og fortsatt litt lekent. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...