Jump to content

TAM41A - kompresjonstest


stianlok

Recommended Posts

Hei, har en 88 modell VP TAM41A. Denne ryker jo litt, men den ryker nå mer enn den burde. timetall er 2400t ca.

Har alle dysene ute, skal få nye spisser og justering.

 

I den tid disse er ute, så tenkte jeg like gjerne å kompresjons-teste motor, og evnt sjekke turbo siden den ryker såpass.

 

Er litt redd for at disse hylsene rundt dysene skal komme opp. Alle dysene er som sagt ute, kan jeg bare montere en kompresjonstester i en av dyse-hullene (og feste med dyse-klaven?) og kinne motor noen runder?

Da vil 5 andre sylindre mangle dyser og være "åpne" i den forstand. Vil ikke dyse-rørene sprute diesel når jeg kinner?

 

Noen som vet hva slags trykk motor skal ha? har lest 355 psi på 240rpm / starter-hastighet.

Link to post

Jeg er nu glad for jeg ikke vidste det kunne være et problem da jeg lavede øvelsen ... foringerne (hylsene) blev på plads i mit tilfælde (aqad41a, samme motor).

Jo, dyserørene vil sprutte diesel, men ikke i store mængder. Jeg klarede spildet med en klud.

 

Jeg husker ikke hvilket tryk jeg fik, kun at det var indenfor 1 bar på alle cylindre.

 

 

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...