stianlok Startet 27.Juni Link til dette innlegget Startet 27.Juni Hei, har en 88 modell VP TAM41A. Denne ryker jo litt, men den ryker nå mer enn den burde. timetall er 2400t ca. Har alle dysene ute, skal få nye spisser og justering. I den tid disse er ute, så tenkte jeg like gjerne å kompresjons-teste motor, og evnt sjekke turbo siden den ryker såpass. Er litt redd for at disse hylsene rundt dysene skal komme opp. Alle dysene er som sagt ute, kan jeg bare montere en kompresjonstester i en av dyse-hullene (og feste med dyse-klaven?) og kinne motor noen runder? Da vil 5 andre sylindre mangle dyser og være "åpne" i den forstand. Vil ikke dyse-rørene sprute diesel når jeg kinner? Noen som vet hva slags trykk motor skal ha? har lest 355 psi på 240rpm / starter-hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
mthoms Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Jeg er nu glad for jeg ikke vidste det kunne være et problem da jeg lavede øvelsen ... foringerne (hylsene) blev på plads i mit tilfælde (aqad41a, samme motor). Jo, dyserørene vil sprutte diesel, men ikke i store mængder. Jeg klarede spildet med en klud. Jeg husker ikke hvilket tryk jeg fik, kun at det var indenfor 1 bar på alle cylindre. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Viktig å gjøre det likt på alle 6 sylindre. Etter 4-5 sek pleier ikke trykket å stige mer, da har du en klar indikator å gå etter. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Om stoppsolenoiden aktiveres under kompresjonstestingen vil det neppe bli mye dieselsøl. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.