xGoRD Startet 27.Juni Link til dette innlegget Startet 27.Juni Hei, Lurer på hva som kan finnes av bolter/hengsler/noe annet som kan løse det jeg er på jakt etter. Målet er å få motorromsluka til tette bedre slik at lyden fra motor reduseres. Bare ved å få luken helt inntil nederst så reduseres lydnivået vesentlig. Så det jeg er på jakt etter er å få presset det som er markert i rødt, i retning som de blå pilene viser. Da vil luken ligge tettere på skroget og isolere bedre. Finnes det noen hengsler, vingeskruer? eller noe som kan løse dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 27.Juni Link til dette innlegget Svart 27.Juni Gipsskruer høres ut om en svært dårlig ide i en båt. Håper det er noe annet du mener 😱 Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 27.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni Helt enig, det var ment som litt humor, og litt som en illustrasjon på hva jeg er på jakt etter som faktisk ville løst problemet ved at luken i nedkant ble skrudd inntil. Edit: fjernet det med gipsskruer i innlegget over, ser at det ikke ble tolket slik jeg ønsket. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Litt tricky å vite hvordan det ser ut under luka men finnes da mye fint å få kjøpt i div selvklebende tetningslister? Hadde en slik runde i 2 av mine egne båter og det var natt og dag i forskjell på lydbilde. Ta også en kikk på gjennomføringer i skott mot mottorrom og evt at skott er tette mot skrogside. Forsiktig omgang med fugeskum kan fønke der det er vanskelig å få til noe annet. Og evt kle luka innvendig med støymatte om den ikke allerede har det. Sitér dette innlegget Link to post
kriftian Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Jeg antar luka er hengslet i toppen og løftes oppover? Da kunne det kanskje funke med noe slikt Sitér dette innlegget Link to post
xGoRD Svart 29.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni Hei og takk for svar. Det er tetningslist der allerede, men nederste del av luken er avhengig av å bli klemt inn for at det skal tette god nok. Veldig stor forskjell når jeg presser denne inn med beinet. -Takk for forslag til hengsle, skal sjekke den ut men ser ut til at den blir litt for stor nederst men kanskje om jeg bygger opp litt bak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.