Båtfransen Startet 28.Juni Link til dette innlegget Startet 28.Juni Jeg har en Nor-Dan Summer Family 27 som dessverre har en del fuktskader på takplater etc. Jeg er i prosessen med å bytte ut hele innredningen i forkabin og skal ta fatt på å bytte ut takplatene. Takplatene som er skadet ser ut til å være ubehandlet kryssfiner med Skai trekk. Jeg lurer på om noen har noe tips til hvilket materiale jeg burde gå for når jeg skal sette opp nye plater, og om jeg burde behandle det før jeg setter det opp igjen pga. fukt etc. Planen var å bruke 6mm kryssfiner, behandle disse for så å trekke de med Skai. Alle tips tas i mot med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Roger og Olina Svart 28.Juni Link til dette innlegget Svart 28.Juni Båtfransen skrev 54 minutter siden: del fuktskader Hei, har du funnet årsaken til fuktskadene? Om ikke, så vil du fremdeles ha ett problem fremover vedr fukt. Utover det, så syntes jeg Summer er flotte båter Roger Sitér dette innlegget Link to post
Båtfransen Svart 28.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni Ja, Fukten kommer fra lekkasje i vinduer. Dette utbedres. Tar ut alle vinduer, renser og tetter på nytt. En tidkrevende jobb, men da holder det noen år til! Sitér dette innlegget Link to post
Båtfransen Svart 28.Juni Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni Roger og Olina skrev 30 minutter siden: Hei, har du funnet årsaken til fuktskadene? Om ikke, så vil du fremdeles ha ett problem fremover vedr fukt. Utover det, så syntes jeg Summer er flotte båter Roger Ja, se innlegg over :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.