navette565 Startet Lørdag 10:14 Link til dette innlegget Startet Lørdag 10:14 Vurderer å bytte ut det gamle ekkoloddet i båten med nytt. Kan jeg koble dette til airmar innvendig svinger som allerede er innstallert i båten? Svingeren har blå kontakt som vist på bildet. Kabel er kuttet og spleiset (forrige eier) - vet ikke om det bare er gjort for å trekke kabel eller om kontakt er byttet? Kan jeg bruke en overgang? Vurderer et Lowrance kartplotter/lodd, men andre kan også være aktuelle. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart Lørdag 10:41 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:41 Svingeren ser ut til å være en Airmar P79. Kontakten er nok en eldre Garmin 6-pinner. Du må bruke adapter eller spleise inn ny kontakt uansett hvilket merke ekkolodd du kjøper. Svingeren er kompatibel med Lowrance, du kjøper da et 7 til 9-pinns adapter som du kutter og spleiser inn 9-pinns kontakten. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart Lørdag 10:45 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:45 Takker for svar - ikke mulig å kjøpe bare kontakt? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart Lørdag 10:51 Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:51 Nei, du må kjøpe adapteret eller en dyrere forlengelseskabel. Hvis det er Elite FS eller en HDS modell du vurder er det 000-13977-001 adapteret som må kuttes og spleises inn. Fungerer også med alle nyere Simrad unntatt Cruise. Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart Lørdag 10:58 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 10:58 Ser på en Hook 9 - er noen år gammel men ubrukt. Kompatibel? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart Lørdag 11:09 Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:09 Er det en Hook 2? Kan ikke huske at det fantes 9" av den opprinnelige Hook. Svingeren vil virke på 200 KHz med Hook 2. Du vil da trenge et annet adapter (000-14069-001). Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart Lørdag 11:20 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 11:20 Hook2ja - takk for tips Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart Mandag 21:53 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:53 Ble ikke Lowrance . Vurderer en Simrad Cruise 9. Kompatibel? Hvilken kabel trenger jeg? Sitér dette innlegget Link to post
navette565 Svart 18 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18 timer siden Ble ikke Lowrance . Vurderer en Simrad Cruise 9. Kompatibel? Hvilken kabel trenger jeg? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Samme som Hook 2. Som jeg har skrevet i PM så anbefaler jeg GO7 XSR i stedet for Cruise. Cruise er en Hook 2 i Simrad utgave. GO7 XSR er mye raskere, mer funksjonalitet og touch. På tilbud for 6500 kr hos Seatronic nå. Bruker den første kontakten jeg nevnte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.