Maxum07 Startet igår klokken 00:17 Link til dette innlegget Startet igår klokken 00:17 Hei, vi planlegger vår første båtferie fra midten av juli og 3-4 veker sørover til Kristiansand og kanskje Oslofjorden avhengig av tips frå dokke. Vi tenker og bruke en del tid i uthavn om mulig. Båten er forøvrig en Bavaria 35 sport med hard top. Kom gjerne med tips om rute, oppankringsplasser eller andre ting vi burde tenke på eller få med oss. Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart igår klokken 07:10 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:10 1000 muligheter. For ofte fyker vi forbi Farsund…. Her begynner i hvert fall varmen https://www.norskhavneguide.no/no/mest-populære-havner/farsund Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 09:45 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:45 Hvordan foretrekker du å ligge i uthavn, på svai, med baug mot land og akteranker, eller til kai? Sjekk norskhavneguide.no i området rundt Bømlo og innover mot Fitjar, her er det mange muligheter for alle varianter. Ellers kan jeg nevne Grebbevik nord på Sletta, Hognåsvika sør på Bokn, og Sælør vest for Lindesnes. Alle tre steder har fine turmuligheter Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart igår klokken 10:57 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:57 Unngå Leirvik og Haugesund. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 11:11 Link til dette innlegget Svart igår klokken 11:11 Ask skrev 1 time siden: Unngå Leirvik og Haugesund. Begrunner du det med havneforhold, tilbud eller manglende gjestfrihet? Jeg har hatt hyggelige opplevelser begge steder. Men da utenom sommersesongen. Generelt for hele Vestlandet, så anbefaler jeg kun korte stopp for å handle i tettstedene, og overnatting i uthavn. Kanskje med et unntak for Skudeneshavn (hvor en har kaia ved Tåkelurfabrikken, foruten Vikane og litt lenger unna Syre, som alternativ, hvis det er fullt). Sitér dette innlegget Link to post
Luske_Ludvig Svart igår klokken 13:29 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:29 Haugesund ville jeg absolutt tatt en stopp. Reine Las Vegas! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart igår klokken 14:07 Link til dette innlegget Svart igår klokken 14:07 Maxum07 skrev for 13 timer siden: vi planlegger vår første båtferie For lite opplysninger ,Første båten overhode? Bare voksene? "Førstereis" utfiorsk næronråde innaskjærs utvid etter som dere mestrer vind og bølger. og ta langturen neste år. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Maxum07 Svart 22 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Fenris skrev for 13 timer siden: 1000 muligheter. For ofte fyker vi forbi Farsund…. Her begynner i hvert fall varmen https://www.norskhavneguide.no/no/mest-populære-havner/farsund Planen vår så langt er og ta alt før Farsund som transitt og eventuelt fylle fuel. J-Å skrev for 10 timer siden: Hvordan foretrekker du å ligge i uthavn, på svai, med baug mot land og akteranker, eller til kai? Sjekk norskhavneguide.no i området rundt Bømlo og innover mot Fitjar, her er det mange muligheter for alle varianter. Ellers kan jeg nevne Grebbevik nord på Sletta, Hognåsvika sør på Bokn, og Sælør vest for Lindesnes. Alle tre steder har fine turmuligheter Vi foretrekker og ligge med baug til land og akteranker eller til kai, skal fp sjekket ut linken du sendte! Takk for tips. Ask skrev for 9 timer siden: Unngå Leirvik og Haugesund. Noke spesiell grunn til det? J-Å skrev for 9 timer siden: Begrunner du det med havneforhold, tilbud eller manglende gjestfrihet? Jeg har hatt hyggelige opplevelser begge steder. Men da utenom sommersesongen. Generelt for hele Vestlandet, så anbefaler jeg kun korte stopp for å handle i tettstedene, og overnatting i uthavn. Kanskje med et unntak for Skudeneshavn (hvor en har kaia ved Tåkelurfabrikken, foruten Vikane og litt lenger unna Syre, som alternativ, hvis det er fullt). Takk for tips. Luske_Ludvig skrev for 6 timer siden: Haugesund ville jeg absolutt tatt en stopp. Reine Las Vegas! Takk for tips! :) Roger jo skrev for 6 timer siden: For lite opplysninger ,Første båten overhode? Bare voksene? "Førstereis" utfiorsk næronråde innaskjærs utvid etter som dere mestrer vind og bølger. og ta langturen neste år. Hei, ikkje første båt. Hatt ettpar daycruisera opp gjennom, bare viksne som skal på tur. Utdannet sjømann og maskinist av yrke så og ta hensyn til vind og bølger ser ikkje eg på som noke utfordring. Vil gjerne ha tips om plasser og perler som er verdt å ankre opp i ei natt eller to fra Farsund og sørover. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden Luske_Ludvig skrev for 7 timer siden: Haugesund ville jeg absolutt tatt en stopp. Reine Las Vegas! Denne var no ny. Har tilbrakt mye tid i Haugesund med jobben. Å kan ikke si det minner noe som helst om Las Vegas. Haugesund sentrum er jo en sliten by. Ja det er masse pøbber å liv langs kaia, men det gjør det også til en plass uten noe ro fra Torsdag til søndag kveld. Hadde vel valgt alle andre byer mellom Bergen å sørlandet enn Haugesund. Vet ikke om de har fått på plass sanitets bygg til gjeste seilere nå, om ikke så er jo det ennå en grunn å holde seg langt unna den plassen. 100 ganer bedre å gå forbi å rett ned til Skudenes. Sitér dette innlegget Link to post
Fenris Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Maxum07 skrev for 9 timer siden: Planen vår så langt er og ta alt før Farsund som transitt og eventuelt fylle fuel. Vi foretrekker og ligge med baug til land og akteranker eller til kai, skal fp sjekket ut linken du sendte! Takk for tips. Noke spesiell grunn til det? Takk for tips. Takk for tips! :) Hei, ikkje første båt. Hatt ettpar daycruisera opp gjennom, bare viksne som skal på tur. Utdannet sjømann og maskinist av yrke så og ta hensyn til vind og bølger ser ikkje eg på som noke utfordring. Vil gjerne ha tips om plasser og perler som er verdt å ankre opp i ei natt eller to fra Farsund og sørover. I Karmsundet før Karmøy bru fyller du Diesel på Storasund og sønn, (tankanlegg) eller etter Norsk Hydro i «Finasvingen» (Shell bensinstasjon). Begge har Ok priser Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Okkaby skrev for 10 timer siden: Denne var no ny. Har tilbrakt mye tid i Haugesund med jobben. Å kan ikke si det minner noe som helst om Las Vegas. Haugesund sentrum er jo en sliten by. Ja det er masse pøbber å liv langs kaia, men det gjør det også til en plass uten noe ro fra Torsdag til søndag kveld. Hadde vel valgt alle andre byer mellom Bergen å sørlandet enn Haugesund. Vet ikke om de har fått på plass sanitets bygg til gjeste seilere nå, om ikke så er jo det ennå en grunn å holde seg langt unna den plassen. 100 ganer bedre å gå forbi å rett ned til Skudenes. Er lagt ut flytebrygger i Haugesund Stille og rolig der ved Risøy bro Ferske Rundstykker om morgen Sanitærbygg på land for dei som trenger det Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 1 time siden Link til dette innlegget Svart 1 time siden Captain A skrev for 9 timer siden: Er lagt ut flytebrygger i Haugesund Stille og rolig der ved Risøy bro Ferske Rundstykker om morgen Sanitærbygg på land for dei som trenger det Pluss rikeleg med lause fuglar. Kva eg meiner om den lokale dialekten skal vera usagt. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 57 minutter siden Link til dette innlegget Svart 57 minutter siden Dialekt er vel ikke noe man velger selv,i utgangspunktet,og Ask,har det fallt deg inn at du til tider er på tynn is sjøl? Bare måtte....og da har jeg ikke nevnt tmc Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.