Arejane Startet Mandag 19:18 Link til dette innlegget Startet Mandag 19:18 Må bytte rorstammetettingene, og må senke rorene nok til å gjøre jobben. Det er "hengende ror", uten feste/støtte i underkant ror. Under oppheng, vist på bilder, går stammen gjennom PSS tetting og ned i hylserøret. Noen som kjenner fabrikat på rorstammeopphenget? Båten er bygget i nærheten av Hongkong, med vestlig utstyr. Er det kun å ta av det rustfrie styrestaget med klave, samt klaven i bronse under, så kan roret senkes? Topp rorstamme med styrestag og oppheng Underside festeplate for oppheng Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Arejane Svart 17 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Noen av som har tips/forslag? Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Gullfisk Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Ser jo ut som det gjøres slik du beskriver. At roret hviler på de to delene i bronse med fettsmøring i mellom. Ville støtte op med en jekk under, før jeg løsnet på dette, så det blir en kontrollert nedsenking av rotet. Tetningen sitter i underkant av bildet under innfestingen? PSS forbinder jeg med keramisk tetning. @Chilli Solbris er forhandler av dette mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Det stemmer at jeg har keramisk tegning fra PSS. Vet ikke om det er det som er her. Sitér dette innlegget Mvh Chilli Solbris Båtlivet gir meg de største gleder! Og de største sorger!😂 Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Arejane Svart 5 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5 timer siden Takk for bidrag @Gullfisk, da bruker jeg denne fremgangsmåten. Og ja det er keramisk tetting, og service sett til begge ror er levert av @Chilli Solbris, og ligger klart. Tettingen ser slik ut, dog rengjort ved slippsett i fjor. Må bytte belgen og en o-ring, og rengjøring. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.