Engers Startet Tirsdag 16:53 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 16:53 Ikke sikker ennå, men jeg tror kanskje at jeg har fått lekkasje i sjøvannspumpa på en D3 190 fra 2008. Jeg sjekket med Volvo Penta forhandler, og de skal ha over 9000.- for denne pumpa. Noen her som vet om disse pumpene kan skaffes fra andre steder? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 17:27 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:27 Et tetningssett koster bare noen hundrelapper, ville prøvd det først. Hvis ikke har eurofritid.no pumpa til en noe mer behagelig pris (6kkr). Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart Tirsdag 17:47 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 17:47 Hei Subwoofer. Volvo forhandleren fortalte at de ikke har tetning / rep. sett. Hvor kan man få tak i dette settet? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart Tirsdag 18:02 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:02 Du må nesten komme med art.nr på pumpa. Så googler du den. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart Tirsdag 18:53 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:53 Det er vel standard simmeringer i slike pumper. Det får du i maskinforretninger som TESS o.l. men pass på at du får rustfrie fjærer. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 19:48 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 19:48 Sprengskisser finner du på https://www.marinepartsexpress.com/schematics/volvo-penta Sprengskisse av råvannspumpa: https://minionmade.b-cdn.net/marinepartsexpress/VP_Schematics/DIESEL/D3-110IA,D3-110IB,D3-110IC,D3-130AA,D3-130IA,D3-130AB,D3-130IB,D3-130AC,D3-130IC,D3-160AA,D3-160IA,D3-160A/Cooling System/Sea Water Pump.pdf Tetningene som kan lekker er pos# 4 og 5, part# 3584349 og 827247. Google i vei for å finne leverandører, tror kanskje marineparts.no har. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Tirsdag 21:04 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:04 subwoofer skrev 1 time siden: Sprengskisse av råvannspumpa: Får ikke åpnet linken, er det bare meg ? Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Tirsdag 21:24 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:24 Det var besynderlig, får ikke åpnet den på telefonen heller. Gå via den første linken, finn D3-130 osv i lista, velg Cooling System og Sea Water Pump så kommer den opp. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Tirsdag 21:36 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 21:36 Takk Til info bruker jeg Opera nettleser på laptop. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.