Jump to content

BMW D636: Drypper mye olje under oljefilteret. Skyldes dette tett intercooler?

C2CV

Recommended Posts

Min BMW D636 som maler som en katt, men har blitt "inkontinent" på motorolje som pipler ut i området rundt oljefilteret.  Må derfor spørre hvordan oljesølet kan stanses. Hva er det som er årsaken til at olje presses ut? Kan tett varmeveksler på intercooler-siden være årsaken, og hvordan retter man opp feilen på motortypene BMW / Mercruiser? Snakket med en som påsto at intercooleren hadde tynne rør for nedkjøling av ladeluft som kunne tette seg over tid. Ser da for meg at turboen kan gi stort trykk som bare delvis når innsuget og kan sette trykk på intercooler der det normalt kan være litt olje. Er det dette sølet som kommer ut og havner i bunnen av båten eller er jeg på viddene? Hører gjerne fra dere om dette og om det er så enkelt som å bytte en pakning et sted. Nå kan jeg alt, nemlig! Har byttet sirkulasjonspumpe for kjølevæske som jeg vil karakterisere som et C-moment som krevde flere dagers jobb for å komme til og legebesøk og Voltaren-kur for kneproblemer. Sto med tvinna bein ved siden av motoren i flere dager og det tåler ikke gamle menn :bekymret:.

Foreslår at du tar med "BMW D636" i emnetittel så blir det kanskje lettere å få svar. Generelt er det også svært lite ønsket at man bare bruker store bokstaver som ofte blir regnet for å skrike.

For eksempel "Drypper mye olje under oljefilteret til BMW D636. Skyldes dette tett intercooler?" kan være en bedre emnetittel.

A calm sea never made a skilled sailor 
D5L

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...