Mr.Thomas Startet Onsdag 18:45 Link til dette innlegget Startet Onsdag 18:45 Jeg har i år blitt nybakt båteier. En Risør 27, som har plass til alle 4 i familien. Hentet skuta 25.6, fra Langesund. Denne tråden blir antagelig 50/50 prosjekt og blogg. Jeg er helt fersk som båteier. Jeg har vært noe på vannet før, men er å anse som fersk amatør. Det var hyggelig med hjelp fra Langesund og til Fredrikstad . Kort om skuta: den er angeivelig fra 1977, eller deromkring. Dieselmotor, en 2015 volvo penta d2. Den går stille og fint, men har en ambisjon om å dempe den enda mer. Den har innlagt septik. I tillegg er det både kaldt og varmt vann. Dusj på badeplattformen. Soveplass til 6, 8 om man virkelig vil. I dag ble stereoanlegget koblet opp og smurt opp stangen til salongbordet. Ganske høyt opp på listen er det å ordne koppholdere. Jeg har gått i fella med land rover prosjekter før og merker det er like før jeg gjør det her og. En kabelskinne langs styrbord ville gjort en del fremtidig arbeid lettere 😅 Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart Onsdag 21:42 Link til dette innlegget Svart Onsdag 21:42 Grattis med ny båt ! Hadde selv en Risør 27 i mange år mens barna var små og det er en ypperlig familiebåt med utrolig mye stuplass. Likte at man kunne ha 4 køyer klare uten å måtte rydde vekk og legge tilbake sengetøy. Det brede dollbordet er også et pluss, god plass til store og små føtter. Håper dere får mange gode turer med skuta ! Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Mr.Thomas Svart 13 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Takluka Til cabin foran rikker seg ikke. Jeg er på jobb så får ikke tatt bilde akkuratt nå, men er det noen som har erfaring med dette? Det er en luke du kan dytte opp både foran og bak. Har det noe for seg å forsøke å ta den av for å pusse og smøre? Sitér dette innlegget Link to post
Jonas Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Kan være en låseskrue på innsiden? Sitér dette innlegget Link to post
Mr.Thomas Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Det er er låseskrue der, men jeg tok den helt ut og det rikket seg fortsatt ikke. Jeg vet ikke hvor mye den tåler, men jeg tok i det jeg følte var trygt. Sitér dette innlegget Link to post
Trawler 42 Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Takluken kan være litt hard på disse hvis den er original. Jeg måtte bruke litt makt på min også. Prøv å gi den et lite slag på stangen som ligger på tvers av der du vil åpne, f.eks fremme. Kan være den har "klistret" seg litt fast dersom den ikke har vært i bruk på en god stund. Når den er åpnet så skader det ikke å smøre litt. Sitér dette innlegget 42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking Hjemmehørende i Kristiansand S Link to post
Mr.Thomas Svart 12 minutter siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 minutter siden Det skal testes til uken. tusen takk 😊 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.