Cheyenne Startet igår klokken 15:44 Link til dette innlegget Startet igår klokken 15:44 Som emnetittelen sier, hvor mye får man ut av et 100 watt panel. Når solen sto på sitt høyeste i dag og skinte fra skyfri himmel fikk jeg ca 40 watt. Har nylig installert panel, så har ikke prøvd dette før. Har Victron smartsolar regulator mellom panel og lifepo4 bank på snaue 600ah. Kan godt være at dette er helt normalt, bare lurer. Panelet ligger flatt på hardtop uten noen form for skygge. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart igår klokken 15:54 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:54 Har 100w panel, victron regulator og 280 ah lithium. Panelet ligger flatt på fordekket. Maks i dag har vært 76w og totalt 470wh. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
SveinHa Svart igår klokken 16:17 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:17 76W på flatt panel høres fornuftig ut men 40W er lite... Sikker på at der ikke er litt skygge? Bare skyggen av et tau kan gjøre mye selv om det ser veldig lite ut... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
Fantino Svart igår klokken 16:41 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:41 Cheyenne skrev 55 minutter siden: Som emnetittelen sier, hvor mye får man ut av et 100 watt panel. Når solen sto på sitt høyeste i dag og skinte fra skyfri himmel fikk jeg ca 40 watt. Har nylig installert panel, så har ikke prøvd dette før. Har Victron smartsolar regulator mellom panel og lifepo4 bank på snaue 600ah. Kan godt være at dette er helt normalt, bare lurer. Panelet ligger flatt på hardtop uten noen form for skygge. Hva var status på MPPT? Dersom den ikke var i bulk-modus så sier egentlig tallet ingenting fordi den da regulerer ned effekten. 40W kl 1300 nær St Hans fra skyfri himmel på horisontalt panel er for lite. Skal være mulig å få opp mot nominell effekt under slike forhold. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart igår klokken 16:53 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:53 Fantino skrev 8 minutter siden: Hva var status på MPPT? Dersom den ikke var i bulk-modus så sier egentlig tallet ingenting fordi den da regulerer ned effekten. 40W kl 1300 nær St Hans fra skyfri himmel på horisontalt panel er for lite. Skal være mulig å få opp mot nominell effekt under slike forhold. Var i bulkmodus, er det enda. Har ladet 260wh i løpet av dagen. Ikke noe som helst skygge på det midt på dagen. Må kanskje finne meg et annet panel. Det jeg har er et sånt tynt fleksibelt. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart igår klokken 16:54 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:54 SveinHa skrev 36 minutter siden: 76W på flatt panel høres fornuftig ut men 40W er lite... Sikker på at der ikke er litt skygge? Bare skyggen av et tau kan gjøre mye selv om det ser veldig lite ut... Ingenting skygge midt på dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Cheyenne Svart igår klokken 16:58 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:58 lurvetass skrev 1 time siden: Har 100w panel, victron regulator og 280 ah lithium. Panelet ligger flatt på fordekket. Maks i dag har vært 76w og totalt 470wh. Max 40W og 260 wh i dag. Hva slags panel har du? Jeg har et sånt tynt fleksibelt. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 16:59 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:59 Skal du ha nominell effekt fra panelet må du ha skyfri himmel, panelet vinkelrett på solstrålene, og helt skyggefritt panel. Vind er gunstig, da panelet yter mindre hvis det blir veldig varmt. Så, sterk sol i kjølig vær. Jeg kjører skrytebildet mitt igjen. Panelet er 370 W, altså grovt 30 A nominelt. Det er 14. november, kl. 10.24. Ladet jevnt 20-21 A. Vinkel mot sola er viktig. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
lurvetass Svart igår klokken 18:02 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:02 Panelet vårt er vel semifleksibelt. Skal tåle å bli bøyd og gått på. Tror Panel med fast ramme og glass vare lenger. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.