Popeye70 Startet igår klokken 19:22 Link til dette innlegget Startet igår klokken 19:22 Vi ankom Son i dag, og smatt inn på en drop-in Dockspot-plass. Til vår overraskelse betalte vi «bare» 355,- for en 4 meter bred båt. Både kona og jeg stusset på den prisen, så jeg sjekket tidligere kvitteringer mottatt i mail. I 2023 betalte vi 490,-, og i 2024 betalte vi 420,- i Son. Både i 2023 og 2024 var det forhåndsbestilling (ikke drop-in), men nedgangen fra 490,- i 2023 til 355,- i 2025 kan vel ikke bare skyldes gebyr for forhåndsbooking? Har Son redusert alle priser i år? Er det noen som har merket tilsvarende i andre havner? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Arne Henriksen Svart igår klokken 19:31 Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:31 Betalte 100kr inkl strøm på Myken i dag. Selv her nord var faktisk det overaskende billig 🙂 Whiskysmakinga ble dyrere, da… Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Pequod Svart igår klokken 19:32 Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:32 De har i flere år hatt 390 kroner som rimeligste pris for båter under 39 fot, men jeg ser nå at den er redusert til 355,- En positiv overraskelse dette, de fleste øker jo prisen, men jeg drar uansett bare unntaksvis dit. De er vel den eneste gjestehavna her i landet - så vidt meg bekjent - som har 39 fot som rimeligste alternativ... De fleste har i det minste et alternativ for de som har båter under 30 fot. Så med en skarve 29-foter føler jeg meg ikke helt velkommen uansett... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart igår klokken 19:48 Link til dette innlegget Svart igår klokken 19:48 Her i Sverige er inndelingen i meter, og da havner vi med vår båt på 27 fot (8 meter) i gruppen 0 - 10 meter. Et sted her syd bruker de fot, nemlig Donsö og der havner vi i gruppen 0 - 28 fot. Hjemme er favoritthavnen vår Oscarsborg der vi havner i gruppen 0 - 27 fot. Nå ligger vi forresten i Skärhamn i Sverige. Der er det nå høysesong. Der havner vi i gruppen 0 - 10m. da er prisen SEK290 pluss 40 for strøm. I Fiskebäckskil betalte vi SEK410 pluss 70 for strøm. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BåtGeir Svart igår klokken 20:05 Link til dette innlegget Svart igår klokken 20:05 Lars; hvis Kvitt eller dobbel fortsatt hadde vært på luften så burde du ha gått opp i "havneavgifter i Skandinavia( og strøm)" ☺️ Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart igår klokken 20:14 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 20:14 Pequod skrev 29 minutter siden: De har i flere år hatt 390 kroner som rimeligste pris for båter under 39 fot, men jeg ser nå at den er redusert til 355,- Vi har alltid oppgitt 12 meter som lengde på vår båt (det er registrert på min profil), så vi har ikke endret noe på vår side. Dockspot skal bare vise plasser som passer, så vi har ikke jukset med bredden. Allikevel har vi gått fra 490,- til 355,- på to år. Med litt finlesing av mail blir dette bare underligere: 28.06.2023-30.06.2023: Kr 980,- 13.07.2023-14.07.2023: Kr 420,- Begge disse i fellesferien, men todagers-overnattingen kostet 490,- pr natt, mens endagersen kostet 420,-. Ingen av disse var i en helg. Kr 490,- pr natt er dagens pris for båter over 50 fot, mens 420 er dagens pris for båter mellom 40-49 fot ser jeg nå. Jeg kan ikke huske at vi noen gang har ligget på en plass som er bredere enn vi trenger, så jeg tror (tror!) ikke vi har blitt tildelt bredere plass enn nødvendig. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Blouberg Svart 17 timer siden Link til dette innlegget Svart 17 timer siden Booket noen dager i Son i fellesferien, 390 inkl. avbestillingsbeskyttelse for en 32 fot. Synes det er en grei pris med de fasilitetene Son har å by på. Jeg mener også jeg har betalt mer tidligere i Son Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Indy Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Vær obs på at også Soon Seilforening har gjesteplasser, både på utsiden og enden av bølgebryteren (anbefales i godt vær og i nordavind) og i ledige båser (grønne skilt). Dette er altså den ytterste piren i Son havn. Rimeligere enn kommunens havn, betaling på Vipps, og det er havnevakt (neste uke er det meg...). Nytt av året er at kommunens servicebygg kan benyttes uten ekstra avgift. Ingen forhåndsbestilling. Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 14 timer siden Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Vi betalte 300 for opp til 30 fot på Jomfruland. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Popeye70 Svart 11 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Indy skrev for 2 timer siden: Nytt av året er at kommunens servicebygg kan benyttes uten ekstra avgift. Dette var gode nyheter. 👍🏻 Mangel på tilgang til servicebygget er det som har stoppet oss fra å ligge på seilforeningens brygge de siste årene. Tenåringsjenter vil på «årntli» do og dusj… Indy skrev for 2 timer siden: Vær obs på at også Soon Seilforening har gjesteplasser, både på utsiden og enden av bølgebryteren (anbefales i godt vær og i nordavind) og i ledige båser (grønne skilt). Vi er klar over dette tilbudet, men da vi kom i går var det flere ledige plasser på den vanlige gjestebryggen, pluss at vi i går ikke visste om at vi kunne fått tilgang til servicebygget. Nå har vi flyttet oss til den andre siden av gjestebryggen og gjør oss klare til drittvær i morgen. Kom oss ikke videre i dag pga plutselig sykdom i familien som gjør at vi ikke vil for langt unna Oslo de neste par dagene. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Lars H. Svart 11 timer siden Link til dette innlegget Svart 11 timer siden Med de høye prisene nå for tiden, har de sikret seg i Smögen. Der er det satt opp en hjertestarter rett ved der en betaler havneavgiften! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SUN960 Svart 10 timer siden Link til dette innlegget Svart 10 timer siden Lars H. skrev 59 minutter siden: Med de høye prisene nå for tiden, har de sikret seg i Smögen. Der er det satt opp en hjertestarter rett ved der en betaler havneavgiften! 😂😂 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.