Jump to content

Lekkasje i luke forenom mast på Maxi Fenix.

Regattafisker

Recommended Posts

Hei!

Har oppdaget en liten lekkasje i luken på Maxi Fenix. Lekkasjen er mellom luken og glassfiber, ikke i selve luken. 

Tenker den eneste måten å tette dette skikkelig på blir å ta ut hele luken, gjøre rent og lime den på nytt. Men jeg ønsker litt erfaringer og eventuelle fallgruver før jeg går i gang.

Er det greit å bruke tec7 til slikt? Finnes det noe pakning som kan/burde bestilles før arbeidet starter? Andre tips og triks?

IMG_5786.jpeg

IMG_5787.jpeg

På campingvogner og bobiler er tec 7 o.l fy-fy, man skal bruke butyl fordi det ikke "herder", og dermed holder det seg mykt og føyelig. Da tåler tetningen at det er bevegelse i skroget. I tillegg er det som andre nevner mulig å få av og rengjort den dagen luken skal av igjen. Vil tro dette er overførbart til båt?

Gjennomførte jobben i dag. Noen før meg hadde selvfølgelig limt den før meg, så ble litt møkkajobb å få den ut, men med litt tålmodighet kom den til slutt. Dekk og dekksluke ble rengjort etter beste evne. Legger ved bilder.

Så at det var en del korrosjonsskader på dekksluke. Etter monteringen var fullført og testet så jeg dessverre at lekkasjen ikke ble fikset. Lekkasjen fremstår helt uendret, dråper på samme sted. Jeg lurer nå derfor på om det kan være noe med selve luken. Luken har et spor hvor den rammen er «koblet sammen», det er tilveldigvis rett ved lekkasjen. Er det vanlig at slike sprekker slutter å holde tett? Noen måte å fikse dette på, eller nå luken byttes?

IMG_5845.jpeg.5b7ca328064ef55f24e20ea12f6ff780.jpegIMG_5848.jpeg.df1b7fa10e9307dc38c35d9dc8df8277.jpegIMG_5847.jpeg.0cee6479e1e2d0a4f7c04a742c4a58b2.jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...