Signis Startet igår klokken 08:48 Link til dette innlegget Startet igår klokken 08:48 Har i dag ett Vitrifrigo C62i som bråker vel mye.. noen som har tips til et mest mulig stillegående skap? Helst ikke inverter... Dimensjoner; Høyde mm530 Bredde mm450 Dybde mm517 Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart igår klokken 10:33 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:33 Signis skrev for 1 time siden: Har i dag ett Vitrifrigo C62i som bråker vel mye.. Er det kompressoren eller vifter som lager støy? Kompressoren som benyttes skal være Danfoss som er regnet for det beste på markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Signis Svart igår klokken 10:34 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:34 Det er nok kompressoren... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart igår klokken 10:39 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:39 Ok, da tviler jeg på du finner noe mer stillegående. Er støyen direkte fra skapet, eller er det vibrasjoner som forplanter seg til kjøkkenbenk etc.? Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart igår klokken 10:42 Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:42 Signis skrev for 1 time siden: Har i dag ett Vitrifrigo C62i som bråker vel mye. Har det alltid bråkt mye, eller har problemet kommet over tid? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Signis Svart igår klokken 10:44 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 10:44 Har alltid vært sånn, men etter oppgradering av batteribank kan det nå stå på om natta... 😂 Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 12:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 12:18 Mitt Vitrifrigo er omtrent lydløst. Det jo ikke mer enn et par år gammelt da. Men høre det ikke. Å det har Danfoss kompressor. Så høres rart ut at kompressor skal støye mye hos deg, om ikke noe er gale med den da. Mitt er av typen med løs kompressor. Så kompressor står plassert litt til siden bak kjøleskapet. Det gjorde jeg kunne få et litt større når jeg byttet. Sitér dette innlegget Link to post
Signis Svart igår klokken 17:07 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:07 Skapet er ikke veldig nytt tror jeg basert.. eller hva tror dere? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 17:30 Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:30 Ser prik lik ut mit. Bare mitt er litt høgare. Å her høre en ikke det går,sjøl på når det kjøre i knall varme båt Sitér dette innlegget Link to post
Signis Svart igår klokken 17:50 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:50 https://youtube.com/shorts/RHTIxZRwovs?si=1zylXJX8pWCpa0oV Så mye bråker det... Eller er det bare jeg som ikke er tilstrekkelig tunghørt?.😂 Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart igår klokken 17:52 Link til dette innlegget Svart igår klokken 17:52 Det høres ut som om det jobber for hardt. Har du sjekket om kjølekretsen er full/tett, eller om radiatoren er tett av støv? Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart igår klokken 18:08 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:08 Signis skrev 41 minutter siden: Skapet er ikke veldig nytt tror jeg basert.. eller hva tror dere? Skru ut skruene og trekk skapet 5mm ut og se om det hjelper. denne tapen på gulvet bør også hjelpe. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Okkaby Svart igår klokken 18:09 Link til dette innlegget Svart igår klokken 18:09 Her er noe hakka gale ja. Ville tatt det ut å sjekke hvordan tilstanden er på kompressor. Vær obs om det er med løse kompressor, så må du passe på å ikke ødelegge kjølerør. Sitér dette innlegget Link to post
Signis Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Siden skapet står i ramme trenger det vel ikke lufttilførsel fra toppen? Over skapet står det en wallas diesel kokeplate som har en åpning bak. Det er åpent helt ned til skap/kompressor Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 6 timer siden Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Signis skrev for 7 timer siden: Siden skapet står i ramme trenger det vel ikke lufttilførsel fra toppen? Hva sier manualen Mitt inntrukk er at alle kjøleskap skal ha luft sirk. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.