PaulS Startet igår klokken 13:03 Link til dette innlegget Startet igår klokken 13:03 Hei, min eldre Jabsco pantrypumpe tok kvelden (en som er mer kyndig enn meg konkluderte med at den selv var årsaken og ikke at det var et strømproblem. Hadde ikke voltmeter for hånden akkurat da, men det kom en gnist når han tok pos og neg fra batteriet sammen) Har montert en ny fra Seaflo og null liv. Når jeg bruker voltmeteret nå (stilt inn på Vdc 20) kan jeg ikke se at det er strøm inn til pumpa...av de sikringene jeg finner ser ingen ut til å ha gått. Er ikke så godt kjent med båten ennå, men lurer på om det er sikringer andre steder enn i "skapet". Som i så fall er ganske håpløst. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart igår klokken 13:16 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:16 Er dette ombord på en Fairline 60 eller kanskje en Nidelv 24?? For litt vanskelig å hjelpe med hvor sikringer er når en ikke vet hvilken båt det er. Sitér dette innlegget Link to post
PaulS Svart igår klokken 13:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:19 Okkaby skrev 1 minutt siden: Er dette ombord på en Fairline 60 eller kanskje en Nidelv 24?? For litt vanskelig å hjelpe med hvor sikringer er når en ikke vet hvilken båt det er. Det er i en Nidelv 24, ja (forrige fikk motorhavari for 12 år siden, men dristet meg til en tilsvarende nå...) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart igår klokken 13:35 Link til dette innlegget Svart igår klokken 13:35 Da er det bare å følge ledningene fra pumpen (både pluss og minus) til batteriet til du finner en sikring eller en dårlig kontakt. That's the hard way. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
pipe Svart igår klokken 15:25 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:25 PaulS skrev for 2 timer siden: Hei, min eldre Jabsco pantrypumpe tok kvelden (en som er mer kyndig enn meg konkluderte med at den selv var årsaken og ikke at det var et strømproblem. Hadde ikke voltmeter for hånden akkurat da, men det kom en gnist når han tok pos og neg fra batteriet sammen) Kan det være att gammel pantrypumpe er defekt ? Det samme ble sikeringen etter sammen kobling av + og - ? Så nå virker ikke den nye pga sikring. Er vel bare å få tak i noe å måle med for å få svaret...ville jeg tro Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart igår klokken 15:55 Link til dette innlegget Svart igår klokken 15:55 Hvis man ikke har multimeter for hånden finner man alltids en 12v lyspære... Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 16:35 Link til dette innlegget Svart igår klokken 16:35 Man skal ha multimeter som båteier. Standard kontrakt. Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
PaulS Svart 4 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4 timer siden pipe skrev On 7.7.2025 at 17.25: Kan det være att gammel pantrypumpe er defekt ? Det samme ble sikeringen etter sammen kobling av + og - ? Så nå virker ikke den nye pga sikring. Er vel bare å få tak i noe å måle med for å få svaret...ville jeg tro Ja, tror du kan være inne på noe her... Har målt strømmen på ledningene, og ingenting. Sikringen burde vele egentlig ligger under bryterpanelet, men var ikke i stand til å finne noe. Men mulig det er noe jeg overser. Bryterpanelet er standard 6-bryters og ligner på de de selger Biltema feks (men det har holdere for sikringer lett tilgjengelig under) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.