Jump to content

Får ikke liv i ny Seaflo ferskvannspumpe

PaulS

Recommended Posts

Hei, min eldre Jabsco pantrypumpe tok kvelden (en som er mer kyndig enn meg konkluderte med at den selv var årsaken og ikke at det var et strømproblem. Hadde ikke voltmeter for hånden akkurat da, men det kom en gnist når han tok pos og neg fra batteriet sammen)

Har montert en ny fra Seaflo og null liv. Når jeg bruker voltmeteret nå (stilt inn på Vdc 20) kan jeg ikke se at det er strøm inn til pumpa...av de sikringene jeg finner ser ingen ut til å ha gått.

Er ikke så godt kjent med båten ennå, men lurer på om det er sikringer andre steder enn i "skapet". Som i så fall er ganske håpløst.

Noen tips?

Da er det bare å følge ledningene fra pumpen (både pluss og minus) til batteriet til du finner en sikring eller en dårlig kontakt. That's the hard way.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

PaulS skrev for 2 timer siden:

Hei, min eldre Jabsco pantrypumpe tok kvelden (en som er mer kyndig enn meg konkluderte med at den selv var årsaken og ikke at det var et strømproblem. Hadde ikke voltmeter for hånden akkurat da, men det kom en gnist når han tok pos og neg fra batteriet sammen)

Kan det være att  gammel pantrypumpe er defekt ?
Det samme ble sikeringen etter sammen kobling av + og - ?
Så nå virker ikke den nye pga sikring.
Er vel bare å få tak i noe å måle med for å få svaret...ville jeg tro

pipe skrev On 7.7.2025 at 17.25:

Kan det være att  gammel pantrypumpe er defekt ?
Det samme ble sikeringen etter sammen kobling av + og - ?
Så nå virker ikke den nye pga sikring.
Er vel bare å få tak i noe å måle med for å få svaret...ville jeg tro

Ja, tror du kan være inne på noe her...

Har målt strømmen på ledningene, og ingenting. Sikringen burde vele egentlig ligger under bryterpanelet, men var ikke i stand til å finne noe. Men mulig det er noe jeg overser. Bryterpanelet er standard 6-bryters og ligner på de de selger Biltema feks (men det har holdere for sikringer lett tilgjengelig under)

Image (21).jpeg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...