hedalin Startet Mandag 18:20 Link til dette innlegget Startet Mandag 18:20 Er det "farlig" å kjøre båt med innenbordsmotor uten turteller Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Mandag 18:58 Link til dette innlegget Svart Mandag 18:58 Nei, det er ikke farlig, men det gjelder å ikke ha full gass hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Mandag 19:08 Link til dette innlegget Svart Mandag 19:08 Du deler ikke problematikken... Har du hatt turteller som virker og du vet at ved nystoffet båt så overstiger du ikke anbefalt turtall, da er det ikke en stor risiko om turtelleren tar kvelden. Har du ikke hatt turteller i ditt eie og du har byttet girkasse eller propell, da hadde jeg hatt minimalt medlidenhet med deg om motoren tar kvelden... Sitér dette innlegget Link to post
hedalin Svart Mandag 19:39 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 19:39 Problemet mitt var at jeg (Verksted) måtte bytte simring i girkasse pga olje lekkasje. Etter det virket ikke turteller. Kanskje noe brudd i ledning? Men kan jeg allikevel kjøre uten at turteller virker og uten å skade noe. Sinvano mente jeg ikke måtte kjøre med full gass hele tiden. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Mandag 20:14 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:14 dieselfan skrev 1 time siden: Har du hatt turteller som virker og du vet at ved nystoffet båt så overstiger du ikke anbefalt turtall, da er det ikke en stor risiko om turtelleren tar kvelden. Har du lest dette? Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart Mandag 20:37 Link til dette innlegget Svart Mandag 20:37 Nå sier du ingen ting om hvilken Yanmar motor dette er, men hvis turteller ikke virker etter at det er utført arbeid på girkasse, så tenker jeg at feilen kan være på sensoren til turteller som på enkelte modeller sitter i bakkant av motor mot girkassa. Kan være så enkelt som løse ledninger på sensor.... Sitér dette innlegget Link to post
hedalin Svart Mandag 21:03 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 21:03 Gjelder en Yanmar 4 jh-te Sitér dette innlegget Link to post
Moderator Svart Mandag 21:30 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:30 hedalin skrev 25 minutter siden: Gjelder en Yanmar 4 jh-te Tittelen er redigert. Flott om alle kan lese reglene før man poster: Om det er relevant skal emnetittelen inneholde både produktnavn og beskrivelse av hva saken gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Sinvano Svart Mandag 21:45 Link til dette innlegget Svart Mandag 21:45 Hva med å kontakte verkstedet som har utført arbeidet på din motor dersom turtelleren fungerte fint før reperasjon regner jeg med verksted er behjelpelig 👍 Sitér dette innlegget Link to post
hedalin Svart igår klokken 06:08 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:08 Gjorde det og fikk til svar at de visste om det, merkelig nok, uten å si noe til meg. De skyldte på gamle ledninger og var ikke villig til å se nærmere på dette uten nye kostnader. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart igår klokken 06:22 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:22 Du kan prøve denne. Den trenger ikke nødvendigvis å være ved eksosutløpet for å fungere. https://play.google.com/store/apps/details?id=i.jetik.BIKERPM&pli=1 Sitér dette innlegget Link to post
Dixie 2100 Svart igår klokken 06:24 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:24 Ok, denne har denne sensoren bak på motor, plassert under turbo. Det er også en skjøtekontakt i bakkant av motor/girkasse. Sjekk disse punktene i tillegg til at ledningene sitter på sensor som de skal. Disse ledningene er 1 stk oransj og 1 stk blå med rød stripe. Sitér dette innlegget Link to post
hedalin Svart igår klokken 09:56 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:56 Takk for mange gode råd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.