Jump to content

Lekkasje sjøvannskjøling, Mercruiser diesel 4,2.

Goltajan

Recommended Posts

Jeg har hatt en Askeladden commuter 8 2008 mod. I ca.2 år.

Hele tiden har det stått litt vann under motoren. Jeg har tenkt det var regnvann og den automatiske lensepumpe tok seg greit av det.

Da jeg måtte bytte batterier for en tid siden og båten var uten strøm, økte vannmengden fort. Det ordnet seg med nye batterier.

Skjønte da at jeg hadde en lekkasje I  sjøvannskjølingen.

Byttet slangen fra filteret til pumpen uten at det hjalp. Kan ikke se at det drypper noe sted fra motoren.

Motoren virker helt fint,normal temperatur osv. Olje også ok. 

Har noen svar på hva som er galt?

Må stenge bunnventilen etter hver tur,kan ikke stole på lensepumpe.

Håper noen har et svar på dette! 

Hilsen Goltajan 

Antar du har hvit motor siden det er 08 mod. Hvis det slutter når du stenger sjøvannsinntaket til motoren så er det vel ganske sikkert lekkasje på motor og ikke igjennom transomplaten. Vet ikke hvor mye plass du har på hver side av motor, men du bør prøve tørke opp å følge med hvor vannet kommer fra ( ta tiden til hjelp) . Med unntak av pumpe og oljekjøler ligger jo resten sjøvannsystemet på styrbord side. B.la flere steder på varmeveksler som kan lekke En annen ting er hvor lavt motor ligger i vannet. Det som ligger over vannlinjen Fuelkjøler osv vel ikke lekke når motor ikke går?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...