wilma Startet 9.Juli Link til dette innlegget Startet 9.Juli Jeg har et sammenleggbart 165W solcellepanel fra Skanbatt med en Victron MPPT 15/75 laderegulator. På den forrige båten var regulatoren koblet rett på batteripolene på forbruksbatteriet. I den nye båten sitter batteriene litt mer utilgjengelig, men batteriladeren sitter litt høyere opp og er litt lettere tilgjengelig. Kan jeg rett og slett koble meg inn på utgangen som går fra batterilader til batteriet? I mitt hode er jo disse kablene bare en forlengelse av batteripolene? Eller tenker jeg helt feil her nå? Jeg har to batteribanker, og de har hver sin utgang på laderen. Og et spørmål til i denne forbindelse. Har nå båt med aggregat, hvis jeg starter opp dette og kobler inn ladingen (slår på batteriladeren), kan da fortsatt solcellepanelet stå tilkoblet? (Det blir jo forsåvdit det samme som å koble til landstrøm) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juli Link til dette innlegget Svart 9.Juli Ja, og ja. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
wilma Svart 9.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juli Takk @Lars H. for raske og ukompliserte svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.