Jump to content

Hva har dere med av reserveutstyr i båtferien?

Lars H.

Recommended Posts

Ekstra propell har jeg ikke, men ekstra anker.

Ellers blir det spennende imorgen om jeg må benytte meg av den ekstra underdelen til dassen (elektrisk) jeg har. Nå er det så vidt den tømmer det som kommer i skålen. Jeg har en mistanke om at det kun er utløpet for slangen til tanken som har tettet seg, det er et 90-graders bend der, men uansett blir det en drittjobb som jeg ikke orker å ta nå i kveld.

Kanskje det blir noen "vakre" bilder her imorgen?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev for 15 timer siden:

Jeg har en mistanke om at det kun er utløpet for slangen til tanken som har tettet seg, det er et 90-graders bend der

Høres ut som resierkulert papir.90 ° bend er noe dritt.

Snu tømmepumpen og pump inn i tanken .

En klor skylling  gjør det rent,

Et  besøk på sugestasjonen kan hjelpe.

Etter å ha lest tråden forstår jeg hvorfor båten blitt så tung har det meste plus en styresylinder,

Fikser det meste, som da nabobåter for 5 gang  spurte om han kunne hemg på meg for paraplydreggen slapp igjen.

Spurte  om de lå mye på svai, nei aldri, hva med å bytte anker  for i baugen var det en 15kg Bruce.

har tengt det ,men finner ikke rett nøkkel i butikken.  fram og så 10mm firhanthull i sjakklen.

Den store filkloa 12mm bolt propan brenner to  5kg hammere hvips var det en 10mm firkant i enden på bolten.. 

Og Bruce`n satt bjøn hele helgen.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

resirkulert papir er bannlyst her i båten, her er det kun jomfruelig Lambda som gjelder.

Men uansett, nå har jeg hatt dassen ute. Problemet var jokerventilen på utløpet mot tanken. Jeg har tidligere klippet av "vingene" på den, men restene hadde svulmet til dobbel tykkelse og løst seg opp i klumper. Å få bæsj, selv kvernet ble for mye for pumpen. Nå er hele jokerventilen fjernet. Den hadde jo en pakningfunksjon, men håper det ble tett med litt silikon. Tek7 eller noe annet hadde jeg ikke i båten.

Men det var trangt å jobbe i 26gr. varme på hodet ned i toalettet på 1 x 1m2 for en snart 82-åring. Så nå er det tur for en dukkert, sjøen måler 19,6gr.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 1 time siden:

men håper det ble tett med litt silikon. Tek7 eller noe annet hadde jeg ikke i båten.

Men det var trangt å jobbe i 26gr. varme på hodet ned i toalettet på 1 x 1m2 for en snart 82-åring.

Gaffatape er også en mulighet son pakning i nøden, silikon murde  holde det er jo bare plast mot plast.

Varmt har renset et diselrank i en båt under en grønn presening  det var varmt det hjalp med kaltvann gjennom en defroster med vifte.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Blouberg skrev On 10.7.2025 at 22.02:

Ikke så mye deler, men velutstyrt verktøykasse (: 

Av deler er det, sikringer, diesel filtere, bend komplett med joker til dassen, kjøleveske og motorolje. 

Glemte at jeg (heldigvis) har med brytepinne til thruster (: Må fylle på nå..

Yamarin 68DC,  Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 MMSI:259014460
Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her  Insta:@anderfrode

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...