Bakkejord Startet Søndag 12:54 Link til dette innlegget Startet Søndag 12:54 Motoren tørner men den tenner ikke. Har liftet diesel hele veien på filtrr, pumpe og dyser. Stopsolenoiden klikker og virker til å være iorden. Luftinntaket er rent og batteriet er toppladet. Er det noen som vet hva problemet kan være? Kan det være at startmotoren er dårlig at det ikke blir fart nok på den? Hilsen frustrert hobby mekaniker Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Søndag 13:08 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:08 Vanskelig å si, men tenner den på startgass? Hvis den gjør det er det mekaniske i orden men du mangler diesel (til riktig tid). Høres det ut som du får samme turtall på starteren som du har pleid å gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Bakkejord Svart Søndag 13:15 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 13:15 Er usikker på om det er samme turtall på den som før, skal prøve med startgass ikveld. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart Søndag 13:41 Link til dette innlegget Svart Søndag 13:41 Den motoren kan være vrien å lufte. Opplevde på min at selv om jeg løsnet rørene inn pådysene så holdt det tett og slapp ikke ut luft eller diesel. Rørene sto i spenn innmot dysene. Har du gjort noe med motoren før problemet oppsto? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Bakkejord Svart Søndag 14:16 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 14:16 Har ikke gjort noe med spesielt motoren. Skal prøve med startgass ikveld, hvis fen starter da så er det antakelig startmotor, disse er samme motor som i opel astra så det skal være kurant å få tak i. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Søndag 14:32 Link til dette innlegget Svart Søndag 14:32 Med startgass: hvis den tenner men ikke starter - den får ikke diesel. Hvis den tenner og starter - da har du klart å lage nok turtall til å få ut luft av dyserørene. I begge tilfeller ville jeg ansett startmotoren som ok. I sistnevnte tilfelle har du antagelig kurert problemet, prøv å starte normalt etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.