Jump to content

Søker informasjon på Kings marinisert ford 2728T. Bilder? Teknisk data?

Squishy

Recommended Posts

Har nylig kjøpt en enes 32 med en Ford 2728T maskin som var halvveis demontert.
Mener maskinen er marinisert av kings(Tidenes kombisak av en eksosmanifold + inntaksmanifold + turbo + intercooler + intercooler + ekspansjonstank!). 
Har funnet mye info på selve ford maskinen (takk og pris til dokumentarkivet), men har ikke funnet så mye som et bilde av mariniseringen jeg har på nett.

Jeg begynner å få maskinen sammen igjen, men forje eier som demonterte har ikke tatt bilder eller noe før de demonterte, så er litt av et puslespill å finne ut hvor alt av kjøleslanger og sensorledninger skal!

Ser derfor etter alt av info som folk kanskje har, om du har en slik maskin i sin egen båt og kanskje har/kan ta bilder av hvordan ting henger sammen, eller om du vet hvor jeg kan lete om info!
Hva sensorer står hvor?
Hva stusser på kombiblokken skal kobles videre hvor? Kjipt om jeg bommer på hva som er sjøvann og hva som er kjølevæske :rekker_tunge:
Hvor mange hester skal disse egentlig ha? I følge eier er det ~275, men det høres kanskje noe høyt ut med bare en intercooler på en 2728t?
Annen artig info du vet om eller har hørt noe sted?
Tar jeg helt feil, og det er ikke en kings maskin i det hele tatt?

Om folk trenger flere bilder tar jeg noen neste gang jeg er i båten :glimter:

IMG_20250706_185024.jpg

IMG_20250626_212811.jpg

KD hadde desverre ikke noe dokumentasjon annet enn at han viste mye selv.
Dokumentasjonen var vist gått tapt i en brann eller når de flyttet eller noe slikt. 
Veldig hyggelig kar, han ba meg sende bilde av installasjonen min, så skulle han tegne og forklare hvordan ting hører sammen :flag_no:

Squishy skrev for 12 timer siden:

han hadde utrolig mye kunnskap om disse maskinene! 

Ja, han er et unikum på både Ford og BMC motorer. Og mye annet. Slike folk er gull verdt for oss med gamle båter og motorer;-)

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...