Kaptein Blåtann Startet Søndag 23:58 Link til dette innlegget Startet Søndag 23:58 Har kjøpt en Honda bf50 2003 modell der turtelleren oppfører seg litt rart. når motoren går på tomgang viser telleren ca 2000 omdreininger, men ved det minste gasspådrag så detter den ned på tilsynelatende riktig visning, og følger jevnt på videre oppover, det er uten påvirkning om motoren er i gir eller ikke. Jeg har god erfaring med 40hk utgaven på identisk skrog, og er rimelig sikker på at telleren viser riktig etter at den har «ramlet» ned ved pådrag. noen tips her? har gått over alle koblinger fra motoren og ut til kontrollboks/instrumenter, men har ikke rotet med noe mer med dette under motordekselet. ikke noe stort problem dette, men litt små-irriterende feil på en ellers ganske så velfungerende motor. kan ellers legge til at prosjektet med denne motoren er blitt sjøsatt i kveld til stor glede for både undertegnede og for minstemann med ferskt båtførerbevis. Båten er en aldrende With Vital 17, som leverte gode 25-26 knop med ca 5800 o/min på telleren med 2 mann ombord, og behagelige 21 knop med 4500o/min Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.