Jump to content

Tiki Navigator, kartprogram for PC, konvertere "rou"-filene til f.eks. "gpx"-format

Flybridge

Recommended Posts

Jeg er en av de som i mange mange år har seilet med TikiNavigator og Navionics kartbrikke og er kjempe fornøyd. Opp gjennom årene er det blitt laget og lagret en god del ruter. Alle rutene lagres i ".rou"-fil format.

Noen er inne som vet hvordan jeg får konvertert disse "rou"-filene over til f.eks. "gpx"-format
slik at jeg har et backup hvis pc'en skulle "ta slutt".
På forhånd takk

https://www.tikinavigator.no/mer-info-31573s.html?show=3

Hilsen: Capitan of Canopus

Flybridge skrev 23 minutter siden:

TikiNavigator av medlemmene her og som kan svare?

Skal sjekk  i kveld mener det står i "manualen"  

Tikki navigator er et bra progran har det siden dag 1 mener mange kutter det ut PGA i"kke nord opp"

AIS fungsjonen  er topp i TIKI.

mener jeg laget GPX  filer og flyttet de til  OpebCPN

Du kan spørre her https://tikinavigator.no/mer-info-31573s.html?show=3

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Takk skal du ha Roger Jo - Jeg måtte dra til havna og båten og starte pc'en. Var faktisk lettere enn lett. I menyen er den en knapp hvor du velger å eksportere en fil i GPX-format og så blir filen automatisk konvertert fra "rou"-format til "gpx"-format. Behøvde ikke EasyGPS.
Nå kan jeg ha samme rutene i f.eks. Skippo eller Ora (gpx-filer) som backup. 

Hilsen: Capitan of Canopus

@Flybridge  Var faktisk lettere enn lett. I menyen er den en knapp hvor du velger å eksportere en fil i GPX-format og så blir filen automatisk konvertert fra "rou"-format til "gpx"-format. Behøvde ikke EasyGPS.

" Ruter" der finner jeg "importer rute"  da henter  jeg en  GPX fil i mappen "GpxRuter" og den legger seg i mappen "Ruter" som "rou" fil

Finner ikke snarvei ROU til GPX

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...