Flybridge Startet 14.Juli Link til dette innlegget Startet 14.Juli Jeg er en av de som i mange mange år har seilet med TikiNavigator og Navionics kartbrikke og er kjempe fornøyd. Opp gjennom årene er det blitt laget og lagret en god del ruter. Alle rutene lagres i ".rou"-fil format. Noen er inne som vet hvordan jeg får konvertert disse "rou"-filene over til f.eks. "gpx"-format slik at jeg har et backup hvis pc'en skulle "ta slutt". På forhånd takk https://www.tikinavigator.no/mer-info-31573s.html?show=3 Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Flybridge Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli ER DET INGEN som bruker TikiNavigator av medlemmene her og som kan svare? Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Popeye70 Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Det har vært veldig få spørsmål om Tiki her inne de siste par årene. Det kan være en indikasjon på at programmet er lite brukt. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Roger jo Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Flybridge skrev 23 minutter siden: TikiNavigator av medlemmene her og som kan svare? Skal sjekk i kveld mener det står i "manualen" Tikki navigator er et bra progran har det siden dag 1 mener mange kutter det ut PGA i"kke nord opp" AIS fungsjonen er topp i TIKI. mener jeg laget GPX filer og flyttet de til OpebCPN Du kan spørre her https://tikinavigator.no/mer-info-31573s.html?show=3 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 14.Juli Link til dette innlegget Svart 14.Juli Flybridge skrev for 7 timer siden: konvertert disse "rou"-filene over til f.eks. "gpx"-format Som jeg sa det står i manualen gå til instilinger Åpne fanen "Rute" og les du trenger "Easy Gps" Eller Konvertere filen Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Flybridge Svart 14.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli Takk skal du ha Roger Jo - Jeg måtte dra til havna og båten og starte pc'en. Var faktisk lettere enn lett. I menyen er den en knapp hvor du velger å eksportere en fil i GPX-format og så blir filen automatisk konvertert fra "rou"-format til "gpx"-format. Behøvde ikke EasyGPS. Nå kan jeg ha samme rutene i f.eks. Skippo eller Ora (gpx-filer) som backup. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Roger jo Svart 15.Juli Link til dette innlegget Svart 15.Juli @Flybridge Var faktisk lettere enn lett. I menyen er den en knapp hvor du velger å eksportere en fil i GPX-format og så blir filen automatisk konvertert fra "rou"-format til "gpx"-format. Behøvde ikke EasyGPS. " Ruter" der finner jeg "importer rute" da henter jeg en GPX fil i mappen "GpxRuter" og den legger seg i mappen "Ruter" som "rou" fil Finner ikke snarvei ROU til GPX Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.