ehamre Startet Tirsdag 06:53 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 06:53 Hei. Har kjøpt en båt som har vært lite brukt siste året. Blant tingene å ordne opp i er svært trege gasshendler. Er det noen muligheter for å smøre opp, eller er det bare å få byttet gasswire? Gjelder en 2014 Finnmaster Pilot 8 med 2x Yamaha 150hk Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart Tirsdag 11:59 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 11:59 Er ikke de justerbare? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
ehamre Svart Tirsdag 14:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 14:19 Jo, er justeringskrue som skal prøves, men har ikke helt troa på at det løser problemet. Selger sier de har blitt sann siste året, og de er ikke bare trege men de "hopper" en del når jeg prøver å gi gass så vanskelig å justere rolig. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart Tirsdag 15:32 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 15:32 Dette er det ofte tusen meninger om, min vane er å sjekke friksjonsskrue først, deretter koble fra bak på motoren. Går spakene fortsatt tregt så kobler jeg fra i kontrollboksen, om spakene er fine da bytter jeg kabler, er det fortsatt tregt så ligger feilen i kontrollboksen. Den kan ofte smøres opp. Tykt fett blir tykkere med årene og kan gi stor motstand. Jeg bruker Quicksilver Mercury fett 2-4-c Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart Onsdag 12:54 Link til dette innlegget Svart Onsdag 12:54 Er det gamle brune kabler, så bytt dem. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
dieselfan Svart Onsdag 14:31 Link til dette innlegget Svart Onsdag 14:31 Faxen skrev for 1 time siden: Er det gamle brune kabler, så bytt dem. Brune kabler på en 2014... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.