Jump to content

Gidder ikke folk å bruke "søk" på nett, men stiller spørsmålet her.

Faxen

Recommended Posts

Tror mange skremmes bort av flisspikkeri av ulike slag å feks latterliggjøring pga "dumme" spørsmål, alle er ikke like bevandret i alt å trenger kanske hjelp med "dumme" ting, det sitter alltid bedrevitere som må kommentere alt de synes er under eget kunnskapsnivå, det er helt klart med på å senke ett forum, det skremmer bort mange, skal ikke si hva jeg tenker om forskjellige mennesketyper men vi burde alle gå litt i oss selv å tenke før vi prater/skriver.

Rune.f skrev 9 minutter siden:

det sitter alltid bedrevitere som må kommentere alt de synes er under eget kunnskapsnivå, det er helt klart med på å senke ett forum

Det at det er så få av slike "bedrevitere" her på baatplassen.no er den store fordelen vi har som gjør at forumet lever i beste velgående. Heldigvis er det ikke slike fjesboktilstander her.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Lars H. skrev 12 minutter siden:

Det at det er så få av slike "bedrevitere" her på baatplassen.no er den store fordelen vi har som gjør at forumet lever i beste velgående. Heldigvis er det ikke slike fjesboktilstander her.

Jeg har lenge lurt på hvorfor det det ofte blir ufyselig på FB-forum, der man skriver under fullt navn (de fleste i alle fall). Her på forumet er tonen stort sett saklig og god, til tross for at de fleste skriver under anonyme nick. Man skulle tro det var omvendt.

Vet ikke, men det kan være at man fort merker at det er lite aksept for ufinheter her. En annen ting er at man kanskje tilpasser seg. Høflighet avler høflighet. 

Jeg opplever takhøyden her som god, og er ikke redd for å stille "dumme" spørsmål. Men samtidig føler jeg spørsmålene blir mindre dumme når jeg faktisk har prøvd å finne ut av ting før jeg spør...

Det kan selvsagt komme litt "brå" svar fra enkelte noen ganger, spesielt ved direkte brudd på forumregler og ved gjentatte spørsmål man har hørt så mange ganger før. Akkurat det kan (og bør) vi bli bedre på, kommer lengre med en hyggelig tone framfor bjeffing. Samtidig, vi er alle forskjellige, noen sier ting mer direkte enn andre, uten at det nødvendigvis trenger være feil. I skriftlig form kan et direkte svar gjerne virke utfordrende og ufint om man ikke kjenner til vedkommende som skriver,

men når man blir mer kjent med måten folk svarer på ser man (forhåpentligvis) at det ikke ligger vonde intensjoner bak. Folk er bare forskjellige.

Fordelen med Baatplassen framfor Facebook synes jeg er en kombinasjon av høyt kunnskapsnivå, (stort sett) hyggelig tone og at modereringsjobben tas mer på alvor her. Av og til glipper det selvsagt, det er til tider mye postinger å holde styr på, men da er det også forumbrukernes ansvar å bidra til et best mulig klima her inne, hvis man ønsker et inkluderende forum som skal bestå over tid.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...