hermandotno Startet 16.Juli Link til dette innlegget Startet 16.Juli Hei, jeg mener å kunne se at seilbåten min markant krenger mot babord og en god del mer enn tidligere. Da altså i havn og ikke ved seiling.. hva kan det her være? Vannansamling fra vinduslekkasje som har lagt seg helt nederst? Er det en mulighet? Sitér dette innlegget Link to post
mawilu Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Lite trolig da de aller fleste båter har drenering av vann slik at vannet ender i kjølen ganske raskt.Feillasting av ting i båten er mer sannsynlig, enkelte båter ligger skjevt med full septik og tom vanntank.Er dette noe som har oppstått nå eller har det vært slik? Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Ofte er det ubalanse som følge av f.eks batterier på én side, eller full septiktank, eller den tønnegrillen man tok med til st.hansfeiringen i fjor som ligger under gummijolla, påhengsen og 40 kilo tau som kan være «kjekt å ha» Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Er masta sentrert da? Sitér dette innlegget Link to post
hermandotno Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli Skal sies at det er noen ekstra batterier akkurat nå på denne sida, men krenger uansett mener jeg. Krenger ganske konstant. Får studere masta nøyere. Sitér dette innlegget Link to post
hermandotno Svart 16.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli @mawilu Okey ja jeg synes den alltid har hatt litt kreng, men at det har tiltatt Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Du kan byrja med å finna ut ca. kor mange kg menneske du må ha på motsatt sida for at båten skal vera i vater. Då veit du at du må flytta ca. halvparten så stor vekt frå bb til sb. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.