Engers Startet 16.Juli Link til dette innlegget Startet 16.Juli Oppdaget nå at sjøvannet inn til toalettet har tettet seg. Hvordan får jeg åpnet dette? Om jeg åpner krana og får dyttet ut det som er, vil det vel sprute masse vann inn i båten ? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 16.Juli Link til dette innlegget Svart 16.Juli Hvis slangeåpningen på toalettet er over vannlinjen på utsiden av båten vil vannet ikke fosse inn. Hvis slangeåpningen er under vannlinjen utenfor båten så vil vannet renne inn, men ikke nødvendigvis fosse inn. Jo nærmere vannlinjen jo mindre kraft vil vannet renne inn med. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Taskeladden Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Ta av slangen på dassen og blås i den alt du makter med kranen åpen, så blir det nok bra. Eventuelt bruk trykkluft om det sitter. Holder du slangen oppover over vannlinjen kommer det ikke noe inn. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Engers Svart 17.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juli Takk for svar dere. Det satt div. tang/sjøgress i inntaket. Dette er litt over vannlinjen tydeligvis, for det kom ikke inn vann. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Vann inntak over vannlinjen? Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Vanninntak under vannlinjen, men slangens ende inne i båten er over vannlinjen = det lekker ikke inn. Det er feks derfor jeg har med sykkelslange og et utvalg av slangeklemmer. Dersom en slange eller noe skulle ryke som er under vannlinjen så vil det lekke inn i båten. Men ved å klippe sykkelslange i to, tre den ene enden over der det lekker og skru på en slangeklemme, og så holde den andre enden av sykkelslangen over vannlinjen, så vil det stoppe å lekke. For ca 3 år siden hjalp jeg en båtnabo med dette, da en slange/ rør til en drevinstallasjon gikk i stykker og det fosset vann inn I båten. I stedet for å stresse med øsing fant jeg en passende slange i båten min, fikk tredd den på og hevet slangens endepunkt slik at det stoppet å renne inn i båten. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Code0 Svart 17.Juli Link til dette innlegget Svart 17.Juli Taskeladden skrev for 9 timer siden: blås i den alt du makter Ser det er løst, men generelt tips: Eller bruk fotpumpa til jolla, eller slangen til hånddusjen om du har bra vanntrykk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.