Jump to content

Motortrøbbel Yanmar 1GM hvit røyk, lite vann eksos, kveles, får ikke av impellerlokk!

hermandotno

Recommended Posts

Som et av mine mange prosjekter på båten i sommer, har jeg også et motorproblem. Jeg har en Yanmar 1Gm, som starter, men som etter å ha ut av havna begynner å fuske for så å kveles. Det kommer ganske hvit røyk og det er lite vann i eksos. Jeg sliter veldig med å få tak i hjelp for tiden.. 

Første jeg skal sjekke er impeller på vannpumpa, men lokket på denne sitter faktisk bak en stor reim. Jeg finner ingen skrutrekker med ledd som kommer til slik at jeg blir nødt å fjerne hele den store reima med to fastnøkler. Virker unødvendig. Noen som har noen tips?

Her trenger jeg både råd til hva jeg kan undersøke, hvordan få av pumpelokket og om det eventuelt er noen i oslo området som ikke er på ferie som har peiling:)

Legger ved bilde av vannpumpe som dere ser en av skruene sitter bak reima!

IMG_20250717_114506232_MFNR.jpg

IMG_20250717_114519830_MFNR.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...