Jump to content

Septik tømming på Rossö?

ttyridal

Recommended Posts

ttyridal skrev for 20 timer siden:

Nå finner jeg ingenting på internett om at de har og må tømme snart.

Oversikt 

https://www.hamnkartan.se/hamnar?type=latrine

mener at alle havner har motak . for noen år siden kunne to nærliggende havner ha felles motak

Möjlighet att ta ut direkt avgift för viss del av avfallet

Hamnarna får täcka sina kostnader för avfallsmottagningen genom att ta ut en indirekt avgift, till exempel i form av båtplatsavgift, hamnavgift och gästhamnsavgift. För toalettavfall finns det möjlighet att ta ut en direkt avgift för viss del av avfallet. 

Den som tar ut hamnavgift eller motsvarande generell avgift ansvarar för att uppfylla kraven som rör mottagningen av avfall från fritidsbåtar. En fritidsbåtshamn som tar ut båtplatsavgift är alltså skyldig att ha de mottagningsanordningar som behövs.

Om ingen avgift tas ut är det fastighetsägaren som ansvarar för att kraven är uppfyllda. Den fastighetsägare som upplåter mark till icke avgiftsbelagd hamnverksamhet har naturligtvis möjlighet att i kontraktet se till att den som använder marken åtar sig att uppfylla kraven på mottagning av avfall.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

1 hour ago, Roger jo said:

Oversikt 

https://www.hamnkartan.se/hamnar?type=latrine

mener at alle havner har motak . for noen år siden kunne to nærliggende havner ha felles motak

Ja, men  hamnkartan viser nettopp ikke mottak i Rossö / Långesand (Strømstad kommun)

Nærmeste (navnemesig) den kommer opp med er Råssö, som er syd for Lysekil.

At generelt alle havner har er jo gunstig info, takk :)

ttyridal skrev 38 minutter siden:

Ja, men  hamnkartan viser nettopp ikke mottak i Rossö / Långesand (Strømstad kommun)

Det hender at databaser  ikke er oppdatert.

Derfor er det lurt å gå på hjemmesiden dit en har tengt seg.

Rossö gästhamn

Välkomna till Rossö gästhamn!

Här betalar du din hamnavgift. Det går även att förboka en båtplats.

Numera finns en septiktank anläggning tillgänglig längst ut på brygga A vid dom bokningsbara platserna.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Splitte mine bramseil! Prøv å gå inn på den siden fra mobil! Da kommer nemlig ikke den infoen opp :frustrert: 

Kun valg om å betale eller reservere plass.

Når jeg velger 'desktop site' derimot! 

- greit å vite.

Vi har vel uansett etablert at det er tømming på Rossö nå. Og dokumentet diverse kilder til info :)

ttyridal skrev 3 minutter siden:

Splitte mine bramseil! Prøv å gå inn på den siden fra mobil! Da kommer nemlig ikke den infoen opp :frustrert: 

Kun valg om å betale eller reservere plass.

Når jeg velger 'desktop site' derimot! 

- greit å vite.

Vi har vel uansett etablert at det er tømming på Rossö nå. Og dokumentet diverse kilder til info :)

Da gjenstår det bare å se om den virker! Erfaring fra tur retur Gøteborg de siste tre ukene er at hvis de virker, er der de skal være, eller er tilgjengelige det unntaket. 

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...