Lars H. Startet 30.Juni.2003 Link til dette innlegget Startet 30.Juni.2003 Hei. Hos Maringuiden fant jeg følgende fornøyelige beskrivelse av hvordan seilerne oppfatter vinden. (de har også en nærmest komplett oversikt over gjestehavner i Sverige) Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jonny Svart 30.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2003 :lol: Den var morsom. Nesten så jeg fikk lyst til å skrive den ut, lime den inn i plastikk og henge den opp i båten Sitér dette innlegget Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 30.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2003 Ser at lua hans blåser av i medvind i stiv kuling. Etter egen erfaring skjer dette først i sterk kuling. I motvind blåser den av hver gang man ser på windexen har nesten ikke sammenheng med vindstyrken. Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Gunga Din Svart 30.Juni.2003 Link til dette innlegget Svart 30.Juni.2003 Hej Lars H og Surprise! Följer man denne tabellen så er jag en mycket erfaren hårdvindsseglare!!! för hos mig är det ikke bare kepsen som blåst av.......................!!! det er vel därför dom skriver underst ' nu er det klippt ', kortklippt skulle jag vilja tillägga! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Jonny Svart 2.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2003 Samme her Gunga....... Hver gang noen nevner navnet "Fullmåne", påstår kjerringa at det har hun jo hver natt hun, på soverommet............. Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 2.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2003 Hver gang noen nevner navnet "Fullmåne", påstår kjerringa at det har hun jo hver natt hun, på soverommet.Når emnet kommer på tale, sier en kjenning av meg: "Dæ' væks itte gras på ei racerbane!" Sitér dette innlegget Link to post
Jonny Svart 2.Juli.2003 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2003 Ja, sant nok det Batdilla. En kamerat av meg har det enda værre. Frisøren hans krever ikke betaling, men "finnerlønn".... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.