Engers Startet 21.Juli Link til dette innlegget Startet 21.Juli En bekjent har en 1998 modell Ibiza 19, hvor bensinmåleren ikke virker. Hvordan måle seg til hva som er feil ? Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Det er forskjellige typer, men en analog nivågiver vil ofte ligge mellom 10 og 240 ohm (med ledning frakoblet) Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Er det tankmåler på fasttank du mener eller er det mengdemåler fr forbruk? Om det er tankmåler er det sansynligvis en elektrisk giver. disse har begrenset levealder. sitter normalt på tanktoppen og har størrelse etter dybde på tank. Wema fabrikat på mange tanker produsert i Norge. sjekk ledninger for korosjon og at flottøren går greit Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
19 fot Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Engers skrev for 14 timer siden: En bekjent har en 1998 modell Ibiza 19, hvor bensinmåleren ikke virker. Hvordan måle seg til hva som er feil ? Først då kan det være lurt å fortelle hva det betyr at den ikke virker. Er alt helt dødt? Hopper måleren ustabilt mellom gull og tom? Står målren på samme verdi både når tanken er tom og full? Hvis du beskriver feilen får du svar som er mer relevante for akkurat den feilen istedenfor generelle svar som ikke passer til din feil. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 22.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli Måleren står på tom, uavhengig av mengde bensin på tanken. Måleren rører seg ikke i de hele tatt. Enten tenningen er av, motoren er startet eller noe. Helt død. Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 22.Juli Link til dette innlegget Svart 22.Juli Jeg hadde det akkurat motsatt. Tankmåleren viste bare full. En bekjent målte motstanden for meg flere steder og fant at den var ca 2000 Ohm når han målte på tankmåleren etter at han hadde klippet seg ned til ren kobber på ledningene og den ble dermed bedømt som defekt. Rask måling av lengde på tankmåler og ny inn og alt virket igjen. Så mål motstand på tankmåleren og ved instrumentet samt spenningen og se om du finner noe feil der. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 27.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli Hei. Klarte ikke å finne noen spesiell feil. Målte med ohm meter og leste av 136ohm. Spenning er på plass. Men: Jeg trodde at måleren sto i bunn hele tiden, men den står på kvart tank. Noe som muligens var i nærheten av riktig. Fylte så på 40 liter, da kom måleren bittelitt høyere enn kvart, men den burde nok gå høyere, da tanken i båten skal ta 118 liter. Tenker nå at jeg kan spandere på dem noen hundrelapper, og bytte dette for å være sikker. Spørsmålet da er: Ser på siden til Maritim, og de har tankgivere til noen hundrelapper, og et instrument til 299.- Men det jeg er usikker på, er hvem jeg skal velge. Det er flere typer som ser like ut, men en står det S5-E-0 - 190 ohm, og denne ser lik ut den som sitter i tanken på båten. De har også et instrument som heter Kus 0 - 190 Ohm. Dette må vel være greit å bruke ???? Jeg målte tanken til 60 cm høyde utvendig. Skal jeg da kjøpe en som er 60 cm, eller bør jeg ta en på 55 cm ? Tenker da på om den på 60 cm kan være bittelitt for lang, side utvendig mål på tanken (stål) er akkurat 60 cm. Sitér dette innlegget Link to post
J-Å Svart 27.Juli Link til dette innlegget Svart 27.Juli Sjekket du om ohm verdien endret seg når du fylte på? 136 ohm ser jo riktig ut for en giver som viser 180 ohm ved tom tank. Noen givere har et begrenset antall trinn. Sitér dette innlegget Link to post
Engers Svart 27.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli Før jeg fylte på de siste 35-40 literne, mener jeg ohm ble målt til96, men er litt usikker på den... Sitér dette innlegget Link to post
ttyridal Svart 27.Juli Link til dette innlegget Svart 27.Juli 2 hours ago, Engers said: Det er flere typer som ser like ut, men en står det S5-E-0 - 190 ohm, og denne ser lik ut den som sitter i tanken på båten. De har også et instrument som heter Kus 0 - 190 Ohm. De er "like" - det viktige tallet her er hvilken motstand giveren gir og instrumentet forstår, for nivå mellom tomt og fullt. Begge disse er 0 - 190 ohm Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juli Link til dette innlegget Svart 27.Juli Jeg ville valgt den på 55cm. Det skader ikke å ha noen liter ekstra på lur. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.