Grand Banks jr Svart Fredag 16:46 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:46 Ja, demontert er fint. Det er gjort flere tester, og det er bedre å putte den i bensin enn i vann. Men begge deler fungerer. Jeg putter delene opp i et glass (likner Norgesglass) som jeg har bensin i. Det må være glass, ikke plastikk. Så heller jeg vann opp i selve ultralydvaskeren, slik at forgasser ligger i bensin i glass i vann. Da vil man se at dritten løsner og forurenser væsken den ligger i. Jeg har en ultralydvasker fra Kjell og co. Likner dem på Biltema. Det er jo ofte ikke så viktig å pytte selve skålen oppi, men den øverste delen av forgasser da der er den som har mange ganger som kan tette seg. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart Fredag 16:47 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:47 Denne er det jeg har. https://www.kjell.com/no/produkter/hjem-fritid/rengjoring/ultralydrengjoring/luxorparts-ultralydvask-165-w-p40331 Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
ivar Svart Fredag 17:39 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:39 jeg har 2 stk, eldre variant av den lenket til over, de hadde den på biltema før og også solgt andre plasset. 2,5 liter volum, så det er plass til diverse. Sto ikke noe volum mål på den nye biltema vaskeren , men må tro det er plass til en 9,9 forgasser oppi der? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
index Svart Fredag 21:17 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:17 Jeg har lært meg at blandeskruen har det best om den får være i fred! Den gror ikke igjen uansett. Gjør rent flottørhus, hoveddyse og tomgangsdyse så fungerer det. Bruk om nødvendig fiskesene, men aldri metall. Og pass på at pakninger er hele og tette. Ikke juster på noe som har virket over tid Det blir ikke bedre av fikling! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SirMalvin Svart 6 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6 timer siden Nå virker den igjen!!! Vet ikke helt hva som til slutt gjorde susen, men tror det var fiskesnøre gjennom dysehullene og overgang til 98 bensin. Uansett, tusen takk til alle som har hjulpet meg på denne tråden. Nå har jeg to glade gutter som farter fram og tilbake i sundet utenfor. Den er fortsatt ikke helt 100%, men fungerer fint ut sommerferien så får vi heller levere den på service senere. Igjen tusen takk for veldig god help!! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Kjempebra! Takk for tilbakemeldingen! Kos dere resten av ferien! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Windy37GM Svart 4 timer siden Link til dette innlegget Svart 4 timer siden Gøy når ting er fikset :-) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Sinvano Svart 3 timer siden Link til dette innlegget Svart 3 timer siden Godt det ordnet seg,👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.