Sianze Startet 23.Juli Link til dette innlegget Startet 23.Juli Jeg har nylig kjøpt en Yamaha 200HK totakt fra år 2000. Holder på å gjøre båt og motor klar for sjøen, men la i dag merke til at det ikke kommer kjølevann der kontrollstrålen skal være. Jeg har forsøkt følgende feilsøking: 1. Koblet til vannslange og fløshet motoren (motor er da ikke på). Det kommer da vann ut konntrålepunktet. 2. Tatt av undervannshuset for å sjekke impeller. Impeller så helt fint ut. Hva annet kan jeg feilsøke? Noen som har en formening om hva problemet kan skyldes. Jeg kan legge til at motoren har gått i ferskvann de siste årene så salt er ikke en problemstilling. Dog var den i bruk i et område med mye sand (kan det være en årsak?) Sitér dette innlegget Link to post
Taskeladden Svart 23.Juli Link til dette innlegget Svart 23.Juli Selv om impelleren ser fin ut, kan den være: Herdet / stiv etter lagring Feilmontert (ikke tredd inn i pumpehuset riktig vei) Pumpehuset lekk eller pakning dårlig Drivakselen roterer, men impellerhub sklir (sjelden) Tiltak: – Dobbeltsjekk at impelleren tar tak i vann ved å kjøre motoren kort på øreklokker og kjenne på eksos for varme etter 10–20 sek. Hvis det blir varmt, kjøler den ikke. Sitér dette innlegget A jack of all trades is a master of none, but oftentimes better than a master of one Link to post
Sturee Svart 24.Juli Link til dette innlegget Svart 24.Juli Ikke alltid klokker gir god nok vanntilførsel for å klare å pumpe opp vann. Kan prøve i balje med vann til over impellerhuset, så hjelper det nok. Sitér dette innlegget Link to post
Sianze Svart 24.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juli Etter skifter av impeller er problemet nå løst. Takk for svar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.