Jump to content

Johnson 9.9hk-2takt 1990 ish mod. Lekker bensin fra under svinghjulet (?)

nissefar69

Recommended Posts

Hei!

Lillebror har en gammel Johnson 9.9hk som ikke har kunne gått på tomgang etter den har stått lagret i vinter, vi stusset også over at den tilsynelatende sluket mer bensin enn vanlig. Båten blir vanligvis kun brukt et par uker mens han er på hytta på sommern. Den stoppet å funke helt på tampen ferien i år.

Jeg hadde den med meg hjem for å se om jeg kunne få den til å gå igjen. Og etter en gjennomgang av forgasseren og justering av tomgangen, går den i hvert fall nå.

Men oppdaget også mens jeg testkjørte den at det tilsynelatende lekker drivstoff fra under svinghjulet(?) 

Noen som har noen ide hvor dette kommer i fra? Kan det ha sammenheng med at jeg har hatt ut forgasseren? Ser ingen annen lekkasje rundt den, og det lekker fra motsatt side

Ble langt innlegg,men jeg har ikke så mye greie på båt, og prøver bare å hjelpe lillebror 😂 legger ved noen bilder også

Screenshot_20250724-0003532.png.fc5cf527ff37c65e333cd24119d3cc41.png

Screenshot_20250723-235753.png.49820282b7dd792267c29d255b9ff301.png

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...