Jump to content

Erfaringer med Ocean Comfort kjøleskap

Mr_Stian

Recommended Posts

Hei.

Jeg må bytte ut kjøleskapet i båten. Ser at hvis jeg skal ha et nytt Isotherm i samme størrelse (75cm høyt) så må jeg ut med mellom 15 og 19.000. Det er drøyt mye.

Så ser jeg at Ocean Comfort har ett kjøleskap som koster 6000... Det er noe mindre i volum, men det skal gå helt fint. 

Noen som har erfaring med disse og kan si noe om hvorfor de er så veldig mye billigere? Er det de andre som er overpriset eller er det kvaliteten på disse som er dårlig? 

Link til det jeg har sett på:

https://seatronic.no/ocean-comfort-cr85x-kjoleskap-med-gra-solv-front-12-24v-nms527086

Har et gammelt kjøleskap av fabrikat Isoterm, pluss også en forholdvis ny kjøleboks av type Ocean Comfort. Erfaringen med kjøleboksen, etter snart et år (tror jeg det er), det er at den er av meget bra kvalitet. Ocean Comfort boksen kan også kjøres som fryser, og jeg må si at jeg så langt er godt fornøyd med det kjøpet.  

Kan skrive under på at kjøleboks fra OC funker. Har brukt min i ca 4 år i båt,  hjemme med 220ac og i bil på tur. Den fungerer bra. Trodde egentlig det var så som så med kvaliteten, men er positivt overrasket så langt. 

Det eneste dumme nå er vel at den ryker i morgen siden jeg skryter av den i dag😅

abbor skrev for 6 timer siden:

Ocean Comfort er produsert av Alpicool så da kan vi anta kvaliteten er bra. 

Jeg ser at kjøleskapet CR85X selges både som Alpicool og Ocean Comfort ja. Ser ut til å være produsert av Foshan Alpicool Electric Appliance Co., Ltd, China med LG kompressor,

Men Ocean Comfort er et varemerke som Hjertmans-konsernet setter på mange forskjellige produkter fra forskjellige OEM leverandører. 

Et billedsøk viser at 26 liter Ocean Comfort kjøleboks selges som AEG, VidaXL,ToyoCC osv., men ser ut til å være produsert av Zhejiang Qixuan Electric Technology Co., Ltd, China.

VidaXL er Alpicool K25. Jeg har en Seathon K25 som er det samme. Seathon er et varemerke Marineshop.no bruker på en del Alpicool bokser, sikkert egen import for å unngå påslaget fra Flak. 

En my tydeligvis passe på når kjøleprodukter med samme varemerke kommer fra forskjellige produsenter. Antar det er Alpicool som produserer de Ocean Comfort produktene som er merket at de har LG kompressor. Alpicool har høy kvalitet, det samme kan en ikke si om alle kjølebokser og små kjøleskap produsert i Kina. 

Det tror jeg du kan gjøre uten å være nervøs. Det eneste jeg oppdaget etter jeg hadde montert mitt var at det ikke var blue tooth på det som det stod på hjemmesiden. Det stod heller ikke på esken eller i manualen så jeg kunne oppdaget det, men har ikke noe behov for det heller. Jeg har en eldre seilbåt (Omega 36) der fokus ved design nok var seilegenskaper og ikke dagens krav til komfort. Båten min hadde derfor kun en isolert kjølekum som jeg og fremfor alt barna følte ble litt dårlig. Jeg vurderte å sette inn en kompressor i kjølekummen som er der men valgte til slutt å ofre navigasjonsplassen, som uansett blir lite brukt i våre dager der vel de fleste bruker plotter i cockpit. Har ikke angret så langt. 

20250708_101834.jpg.a7f3364468b51ba440431193c78c7ee2.jpg20250708_101814.jpg.cccff1b2620352f78ed38281a11628c3.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...