Stenshavn Startet 25.Juli Link til dette innlegget Startet 25.Juli På min Maxum har noen(før jeg kjøpte båten)ødelagt bryteren som start Blower viften. Den er blitt knekt og må derfor skaffe en ny. Har prøvd meg på noen forum med Maxum eiere og fått noen tips om steder i USA som kan ha dette. Det er svært vanskelig å finne frem på nettsidene til disse butikkene(jeg ha fått tips om)og har derfor ikke lykkes å finne en ny eller erstatnings bryter. Noen tips om hvor jeg kan finne en sted som selger bryter/deler til Maxum? Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart Fredag 10:33 Link til dette innlegget Svart Fredag 10:33 Mange båtprodusenter bruker brytere fra underleverandører, og de er ofte lik fra båt til båt. Legg gjerne ut et bilde, da kan det godt hende at noen her inne kan identifisere bryteren, og gi råd om hvor skaffe ny. Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
Stenshavn Svart Fredag 13:21 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 13:21 Takk for tipset!! Sitér dette innlegget Link to post
Stenshavn Svart Fredag 13:33 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 13:33 Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart Fredag 16:59 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:59 Sitér dette innlegget Link to post
Stenshavn Svart Fredag 19:12 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 19:12 Takk for tipset. Hvis denne passer ble det jo en enkel og rimelig løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Vaagen Svart Lørdag 19:08 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:08 Hvis ikke den fra THansen passer, kanskje surfe litt på amerikanske nettbutikker (Maxum er amerikansk er det ikke?)? Sitér dette innlegget 1988 Silver Viking 462, Mercury 35hk 1986 Fjord Touring 930 CC, VP AD41A 2016 Terhi 445C, Tohatsu 30hk Link to post
moloko Svart Lørdag 19:19 Link til dette innlegget Svart Lørdag 19:19 Steg 1 er å få ut selve bryteren fra panelet. Det må uansett gjøres for å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Stenshavn Svart Tirsdag 06:42 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 06:42 Maxum er fra USA. Jeg har sjekket litt på amerikanske sider, men det er litt rotete å finne frem. Jepp moloko tar ut bryteren når båten skal på land til høsten. Siden jeg bare roter rundt på Mjøsa med båten har jeg vinteren til å finne mer ut av dette her Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart Tirsdag 18:56 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 18:56 Stenshavn skrev for 12 timer siden: Jepp moloko tar ut bryteren når båten skal på land til høsten. Det stor sikkert produsent og kanskje ett delenummer på bryteren. Så ta den ut er første bud Sitér dette innlegget Link to post
index Svart igår klokken 09:02 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:02 Stenshavn skrev On 29.7.2025 at 8.42: Siden jeg bare roter rundt på Mjøsa med båten har jeg vinteren til å finne mer ut av dette her Er ikke blower for å lufte ut motorrommet for eventuell bensindamp før start? Om dette stemmer så smeller det vel like høyt på Mjøsa som andre steder? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
moloko Svart igår klokken 09:50 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:50 99% sikkert så er de festet med en mutter rundt roten på pinnen som på bryteren fra thansen, så det er neppe mye jobb å bytte. Enten er det bare å vippe ut pynte-ringen med en flat skrutrekker, eller å løsne hele dekselet med unbrako for å komme til. Så er det plug and play for å sette inn ny. Vel verdt 15 minutter nå istedenfor å vente, av grunnen @index påpeker over... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.