baatsman Startet 25.Juli Link til dette innlegget Startet 25.Juli Fikk utfordringer med stopsolenoiden, og ga den et kakk og motor startet. Fikk tilbake problemet, og fikk ikke stoppet motor. Har byttet den for ca 1 måned siden, og nå har det skjedd igjen med den nye. Litt usikker da om det er mekanisk eller elektrisk problem. Målte når den ble skiftet, og da var det iorden. noen tips Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart Fredag 19:18 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Fredag 19:18 Noen som vet? Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Marqies Svart Lørdag 07:15 Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:15 Fikk samme problem på min, det er 2 spoler i magneten, 1 spole trekker også er det en holde spole. Det viste seg at en bryter inne i enden på magneten var skitten, det var flere ganger brudd slik at bare holdespolen var i drift, den klarte ikke og trekke. Slag eller risting kunne hjelpe. Jeg åpnet magneten, det er vel ikke mulig og få det til og holde sammen, men fikk gjort rent, fungerte men vanskelig og holde sammen hele greia, ny bestilt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart Lørdag 07:20 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 07:20 Skal sjekkes ut Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
kdtran Svart Lørdag 08:42 Link til dette innlegget Svart Lørdag 08:42 Ikke samme motor, men hadde nylig tilsvarende problem på TAMD71B. Sjekk om solenoiden får sin spenning via ett rele. Hos meg var dette defekt. Fant heldigvis ut det før jeg investerte i ny stopp solenoiden til nær kr 8000,- Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart Lørdag 09:07 Link til dette innlegget Svart Lørdag 09:07 Jeg bruker en kabel som har både sikring og bryter montert. Denne kabelen kobler jeg mellom batteri +og det som skal sjekkes i slike tilfeller som dette. Da får du svar på om rele eller original kabling er defekt. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart Lørdag 22:19 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 22:19 Takker for svar. Har dratt fra båten og hjemme nå. Sjekker ut når vi skal ned neste gang 😀 Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.