Pønk 63 Startet Fredag 16:52 Link til dette innlegget Startet Fredag 16:52 Vurderer å fjerne kjøleskapet mot å lage ei hylle helt nede ved dørken som har glideskinner enten på dørken eller i skapsidene, får så å sette en kjølebox som fyller mesteparten av plassen. ser en fordel med å trekke den ut og ha toppåpning mot å åpne en dør i et så lite skap at all kulden glir rett ut.Før det blir en realitet skall jeg sjekke sånn som støy og luft tilgang osv. hvis noen har prøvd dette hadde det vert nyttig å få innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart Fredag 16:57 Link til dette innlegget Svart Fredag 16:57 Kjøleboks på kompressor av kvalitets merke støyer jo ikke mer enn kjøleskap. Er jo samme system/prinsip. Har Alpicool boks som står i forskibet, den støyer svært lite. Men kjøper du sånne billige bokser, så støyer de nok mer. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart Fredag 17:26 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:26 Sørg for at ventilasjonen til kjøleboksen ikke blir blokkert, men har tilgang til fri luft. Sannsynligvis litt utfordrende da de boksene jeg har erfaring med, 4-5 forskjellige Alpicool modeller, har to eller flere ventilasjonsåpninger på forskjellige sider. En åpning på ene eller begge langsider og en annen på kortsiden. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart Fredag 17:48 Link til dette innlegget Svart Fredag 17:48 Pønk 63 skrev 56 minutter siden: ser en fordel med å trekke den ut og ha toppåpning mot å åpne en dør i et så lite skap at all kulden glir rett ut. Hvor mye lufta holder på kulden har vært diskutert litt før her på forumet, blant annet er Lars H inne på noe av det her. Slik jeg forstår det skal luft ha en fjerdedel av varmekapasiteten til vann? Dermed vil det i teorien være bedre effekt i å sette kjølevarene kjappere inn i skapet igjen enn å bry seg så mye med eventuell kald luft som renner ut. Gjerne gode "kjølekskapvaner" kan gjøre at du slipper investere kjøleboks og gjøre ombygging til denne? Med mindre det er et poeng i at det er kjekt med noe nytt om bord da, da blir selvsagt saken en annen😄👍 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.