DeepFu Startet Fredag 17:20 Link til dette innlegget Startet Fredag 17:20 Har en noe eldre Buster M, som kom med originalt putesett, dvs "pølse" i ryggen og hel pute på aktertofta. Nå begynner sømmene å gi seg i ryggpølsa, og tror det er to trykknapper som fortsatt sitter i, og den 5cm skumgummien i sitteputa har kollapset fullstendig. Det varmer litt, men ellers er det som å sitte rett på aluminiumen. Så er spørsmålet.. Hva nå da? Har tenkt følgende alternativer: Bytte ut ryggpølsa med Bedflex ryggstøtte (eller liknende) og kjøpe ny fast skumgummi til sitteputa. +Lett, ser relativt originalt ut, lettvint. - Faktisk ganske dyrt, synes i utgangspunktet jeg sitter litt lavt, lang avstand fra benk til konsoll. 2-3 Båtstoler fra Biltema. + Kommer litt høyere, bedre komfort? -Mer vekt i hekken? Mindre fleksibelt ift å bruke kroppsvekt for å justere vekt i båt. Fruen kan ikke ligge å sole seg på aktertofta mens jeg fisker... Litt mer leamikk for å montere slik at man også kommer til under benken. Hel båtsofa. +Mer fleksibelt ift posisjonering/ vektforflytning. Fruen kan sole seg. Komfort. -Finner ingen som er er mer enn 90 cm bred, trenger 140-150cm ideelt Traktorsete fra Biltema. + Robust. Litt bedre komfort enn i dag. -Lite demping i røff sjø. Ikke akkurat vakkert?? Regner med at traktorsetet med demping blir alt for høyt. Så er det noen alternativer jeg ikke har tenkt på? Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart Fredag 23:05 Link til dette innlegget Svart Fredag 23:05 DeepFu skrev for 5 timer siden: Så er det noen alternativer jeg ikke har tenkt på? Legg ut bilde, eller link (feks finn) til båt med samme seteløsning som din. Da blir det mye enklere å se hva dom er av tilgjengelig plass og andre begrensninger. Har selv vært på noen turer med Buster LX, tror jeg det var. Synes seteløsningen i den var grei (2 stoler med vindskjerm, benk bak og litt hard dårlig nødsitteplass goran), men kanskje ikke plass til slikt i din Buster som vel er litt mindre. Ut ifra drt du har skrevet så får msn ikke engang vite om setet bakerst i båten er passasjersete eller om førerplassen er der bakerst. Sitér dette innlegget Link to post
DeepFu Svart Lørdag 06:18 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Lørdag 06:18 Sorry @19 fotdet slo meg ikke at layouten på de mindre Busterne ikke var kjent.. Det er ikke plass til stoler mellom bakerste benk og konsoll/ førerplass. Benken er 150x40, og rommer også bensintank, så må kunne åpnes fra toppen. Lokket går i bortimot full bredde. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden DeepFu skrev On 26.7.2025 at 8.18: Sorry @19 fotdet slo meg ikke at layouten på de mindre Busterne ikke var kjent.. Det er ikke plass til stoler mellom bakerste benk og konsoll/ førerplass. Benken er 150x40, og rommer også bensintank, så må kunne åpnes fra toppen. Lokket går i bortimot full bredde. Litt av opplegget til Buster er at samme båt kan keveres i utrolig mange ulike varianter når det gjelder hvordan de innredes med seteplassering osv. I likhet med minst 99,9% av befolkningen har jeg ikke full oversikt over alle kombinasjonene. Og hadde jeg hatt oversikt så kunne jeg likevel ikke gjettet hvilken kombinasjon du har uten bilde da det finnes flere kombinasjoner også for Buster M. Fant selv flere ulike varianter av Buster M på finn, selv om jeg ikke fant noen med ryggpølse, men gadd ikke kikke gjennom alt. Du etterlyser tips til seteløsning i din båt, men gidder ikke å legge ut bilde eller link, og du har ikke fått et eneste tips unntatt fra meg som foreslår å legge ut bilde så det går an å se hvilke begrensninger som finnes. Monteres man feks et sete oppå en benk som vippes bakover vil det være relevant om det er noe annet iveien bak der som stolen vil treffe som feks motor eller bakvegg, rekke osv. Det er helt normalt at folk ikke gidder å komme med tips til utstyr tilpasset en bestemt båt når sannsynligheten er stor for at tipset deres ikke passer pga båtens utforming, selv om det også er en liten sannsynlighet for at det er det perfekte setet til din båt. Sitér dette innlegget Link to post
DeepFu Svart 14 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14 timer siden Vel, nå er det ikke alle som har bilder av båten i alle mulige vinkler, eller er i båten daglig. Men dette er ikke så langt unna. Jeg har pute på tofta, og en ryggpute som er festet rundt rekka i bakkant med borrelås. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.