Jump to content

Reparere et lekkasjevindu...

Didier_T

Recommended Posts

Hei;

Jeg kjøpte nylig en 45 år gammel båt.

Jeg har en lekkasje ved et av vinduene. Jeg vil fikse det, men jeg har aldri gjort det før; og jeg er heller ikke så smart med fingrene mine...:smiler:

Jeg prøver å finne dokumentasjon om denne typen vinduer og hvordan man installerer/reparerer dem. Jeg fant ingenting på nettet med mine grunnleggende norsk.

Kan noen gi meg en lenke til noe slags informasjon; eller gi meg noen råd om hvordan jeg skal gå frem?

Det hadde vært flott; takk.

Hi;

I recently bought a 45 year old boat.

I have a leak in one of the windows. I want to fix it, but I've never done it before; and I'm not very good with my fingers either...

I'm trying to find some documentation about this type of window and how to install/repair them. I couldn't find anything online with my basic knowledge of Norwegian language.

Can anyone give me a link to some internet site; or give me some advices on how to proceed?

That would be great; thanks

leaking window..jpg

6 hours ago, Regattafisker said:

Is the leak in the window itself or between the window and the glassfiber?

The water runs down from the window frame over the the white plastic glassfiber covering; so I would say the window. The thing is that from the outside all seems ok....

If I understood this correctly, it runs from the window frame and not over the window frame, the issue must be between the window and the glassfiber. If this is the case, window should be removed everything g should be cleaned very neatly, then use butyl tape to create a new seal between window and frame.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...