Sianze Startet 26.Juli Link til dette innlegget Startet 26.Juli Jeg har kjøpt en yamaha 200Hk totakt 2000 modell. Motoren har stått stille i 2 år. Når jeg i dag skulle ta motoren i bruk oppstod et problem. Motor sviver fint når den står i fri. Turen startet fint og jeg fikk motor opp I turtall, men etter en stund begynte den å gå opp og ned i turtall uten at jeg gjorde noe. Jeg prøvde så å redusere gasspådraget og motoren går da fint på lavt turtall. Når jeg gir mer gasspådrag igjen går det fint til et visst punkt men den klarer ikke få båten opp I plan. Hva kan årsakene til dette være? Kan det være et problem med Kontrollboksen f.ekd at gasswire må strammes? (At den har blitt litt slakk av å ikke være i bruk). Kontrollboksen har en egen spak for å kunne gi motoren mer turtall i fri. Det skjer ikke noe med turtallet Når jeg beveger denne og den er litt treg. Kan det være tett bensinfilter? Båten har en fast bensintank på ca 120 liter. Tanken var nesten tom og jeg fyllte opp tanken før jeg startet opp (med 95 oktan. Bør jeg kun bruke 98?). Forrige eier hadde tatt ut det eksterne bensinfilteret så filterboksen har stått "åpent" , kan det ha en betydning? Jeg har satt på nytt filter her, Men jeg har ikke byttet bensinfilteret på motoren. Eller kan det være noe helt annet? Hvor bør jeg starte feilsøkingen? Sitér dette innlegget Link to post
Sianze Svart Søndag 21:13 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Søndag 21:13 Tok ut det interne bensinfilteret i dag og det så ikke så bra ut. Kan dette være årsaken til motor ikke vil opp i turtall. Hva bør jeg gjøre når jeg monterer nytt filter? Sitér dette innlegget Link to post
Lars Hansen Svart Søndag 22:36 Link til dette innlegget Svart Søndag 22:36 Jeg har hatt en del Yamaha totaktere, og de fleste problemene jeg har hatt med disse har hatt årsak i forgassere som ikke har vært rene nok. Demonter og gjør skikkelig rent, gjerne med ultralydsvasker. Se YouTube, ganske enkle å skru på dersom du har litt erfaring med å skru på ting. Vær forsiktig med mix/lufte-skruen, ikke skru denne hardt inn... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.