_Bliss_ Startet Søndag 21:11 Link til dette innlegget Startet Søndag 21:11 Etter å ha skiftet cuttles lager og aksling skulle jeg kontrollere oppretting av motor. Viste seg da at motorfestene var dårlige, så da var det bare å bestille nye. Bestilte fra Novibrasyon. De har sett med riktig hardhet for stb/bb. https://www.novibrasyon.com/no?srsltid=AfmBOorV_Q2g7M6jYy01gSrHEgsY7f3x0pemyXyH5oX-kdVfccimdxZH Originale Yanmar er latterlig dyre... Brukte Treklosser og Win bags (luftputer) for å støtte opp under demontering av fester. Det ene feste hang ikke lenger skikkelig sammen så det var absoulut på tide. Skiftet ett og ett feste. Prøvde å kopiere høydene over på de nye, men høydene på styrbord og barbord var ikke helt like, så jeg tenker å justere de likt når jeg tar oppretting. Nå kan det få sette seg litt mens jeg stikker til Spania, så kan oppretting tas om ett par uker Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart Mandag 09:16 Link til dette innlegget Svart Mandag 09:16 Hvordan sentrerte du akslingen? Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart Mandag 14:17 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 14:17 Kweelhouse skrev for 5 timer siden: Hvordan sentrerte du akslingen? Jeg har ikke kommet så langt enda. Usikker på hva som er beste praksis. Så for meg å finne ca median mellom maks utslag? Tar gjerne mot tips om noen har noen gode ideer? Sitér dette innlegget Link to post
Gulborg Svart Mandag 16:41 Link til dette innlegget Svart Mandag 16:41 Demontere treklyper og sentrere aksling med trekiler i hylserøret . Hvis båt er på land vel å merke.. Sitér dette innlegget Link to post
_Bliss_ Svart Mandag 20:05 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Mandag 20:05 Gulborg skrev for 3 timer siden: Demontere treklyper og sentrere aksling med trekiler i hylserøret . Hvis båt er på land vel å merke.. Har sett den løsningen ja. Jeg ligger utpå, så tror ikke jeg rekke å sentrere den på den måten før jeg går ned Sitér dette innlegget Link to post
index Svart Tirsdag 07:50 Link til dette innlegget Svart Tirsdag 07:50 _Bliss_ skrev for 17 timer siden: Jeg har ikke kommet så langt enda. Usikker på hva som er beste praksis. Så for meg å finne ca median mellom maks utslag? Jeg gjorde det sånn. Det ble sikkert ikke perfekt, men det har nå fungert fint i 18 år nå. Jeg tenker det er det beste man får til med båten på sjøen. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.