Rune.f Startet Tirsdag 20:35 Link til dette innlegget Startet Tirsdag 20:35 De eldre F50 med forgasser har jo strammehjul på registerreima, men de fra 2005-2006 når de kom med injection ikke har de ikke dette strammehjulet...i hvertfall ikke på min motor....reima ser veldig fresh ut men synes reima virker litt slakk, noen som vet hva maks innbøy/bue på reima kan være ? Har søkt litt men finner ikke noe informasjon om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Rune.f Svart Tirsdag 22:55 Emnestarter Link til dette innlegget Svart Tirsdag 22:55 Fant det nå, det skal være max 14mm, da er jeg godt innenfor, men muligens nyttig info for andre Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart igår klokken 05:54 Link til dette innlegget Svart igår klokken 05:54 Fint at du deler resultatet. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart igår klokken 06:13 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:13 Synest både gammel og ny reim på min F60 var slakk, men skal vissnok være slik. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart igår klokken 09:56 Link til dette innlegget Svart igår klokken 09:56 For stranne reimer og kjeder fungerer dårlig og blir raskt utslitt og strekt! kamkjeder og kamreimer har strammehjul og sleider, så her ivaretaes trykk over tannhjul Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
hanto1 Svart 23 timer siden Link til dette innlegget Svart 23 timer siden Det er ingen strammehjul på Mercury og Yamaha småmotorer ( har nylig byttet på Merc. 25 & Yamaha 60) Herav virker reimene slakke , kontra hva man ser på større motorer der strammer gir litt tension på reima. Anyhow, var sikker på at reima hadde strekt seg på begge motorene etter 5+ års drift- Frem til jeg fant ut at nye reimer var like slakke ( og skulle være slik, lærer stadig noe nytt) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.