Alfonzo Startet 30.Juli Link til dette innlegget Startet 30.Juli Noen som kan gi en god forklaring på hvordan skjell,kommer seg inn og legger seg i endene på varmevekslerene. Hos meg er oljekjølern på gear første passering etter sjøinntaket,så videre til impeller,oljekjøler,ladeluftkjøler,varmeveksler og ut igjennom eksosbend. Like besett lå det masse blåskjell både i oljekjøler til motor som er etter impeller og varmeveksler. Skulle tro d stoppet ved første oljekjøler på gearet,og ikke greide å passere videre. Er det sånn at skjellene kommer inn som ørsmå,å ligger og vokser i kjølerne? Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli Har du ikke sjøvannsfilter før oljekjøleren ? Sitér dette innlegget Link to post
paxo Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli Tror de vokser inni der når båten ligger lenge stille. Det er iallfall min erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 30.Juli Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli Worry II skrev 1 time siden: Har du ikke sjøvannsfilter før oljekjøleren ? Nei ikke sjøvannsfilter på denne. Tamd 31 p-a og ingen av samme motor jeg har sett har sjøvannsfilter av en merkelig grunn.. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Juli Link til dette innlegget Svart 30.Juli Tror jeg ville ha montert det. Men om den får stå lenge nok uten oppstart, vil det jo begynne å gro Jeg ligger i havn hvor det gror ekstremt mye blåskjell, men har størst problemer med thrustere.. Sitér dette innlegget Link to post
Bellil Svart 31.Juli Link til dette innlegget Svart 31.Juli Den thrusteren må da ha betydelig lavere virkning enn tiltenkt. Var den påført noe som helst av antigroing? Et alternativ er jo at du er så flink til å legge til at du ikke bruker thrusteren. Sitér dette innlegget A calm sea never made a skilled sailor D5L Link to post
Worry II Svart 31.Juli Link til dette innlegget Svart 31.Juli Bellil skrev 1 time siden: Et alternativ er jo at du er så flink til å legge til at du ikke bruker thrusteren. De var nok ikke satt inn med noe i forrige sesong, men i år er de sprayet med Jotun Aqualine Drevspray og er vesentlig mere brukt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.