Dodraugen Startet Torsdag 19:48 Link til dette innlegget Startet Torsdag 19:48 Er det noen som vet om en norsk forhandler (eller en som sender til Norge) som kan ha deler til en gammel Suzuki DT4? Har ligget i garasjen lenge, trenger iallefall noen nye pakninger. Har prøvd flere nettbutikker, men de fleste viser seg å ikke sende til Norge... Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart Torsdag 20:09 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:09 Hva slags sære nettbutikker er dette, amerikanske? Det er jo null ekstra jobb for dem å sende til utlandet, men spesielt amerikanere tror det er forferdelig vanskelig. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart Torsdag 20:35 Link til dette innlegget Svart Torsdag 20:35 https://www.bing.com/shop?q=Suzuki Påhengsmotor Forhandler&FORM=POLFLT&originIGUID=F412AF2762BB405E9336D11B408DEEEB Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
19 fot Svart igår klokken 07:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:18 Dodraugen skrev for 11 timer siden: Er det noen som vet om en norsk forhandler (eller en som sender til Norge) som kan ha deler til en gammel Suzuki DT4? Du skriver ikke noe om alder annet enn gammel, som kan bety mye rart. DT4 betyr jo 2-takt 4 hk, så da må den hvertfall være fra den tiden det ble solgt i Norge. Jeg har selv en DT30 fra 2002 og for noen år siden kjøpte jeg impeller hos Bakken Motor i Drammen. Propell kjøpte jeg på Maritim, som har butikker rundt omkring i Norge. Tennplugger er jeg usikker på hvor jeg har kjøpt. 40 liter 2-taktolje til denne har jeg kjøpt på Biltema, og det samme med girolje, men da i litt mindre mengder. Det er vel det jeg har trengt av deler de 17 årene jeg har hatt Suzuki. Trenger egentlig veldig lite deler til denne. Også har jeg byttet vaierne for gir, gass og styring, men det er jo litt utafor motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Dodraugen Svart igår klokken 07:46 Emnestarter Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:46 Den er sikkert fra 80-tallet etter serienr å dømme, men har vært veldig lite brukt av både meg og han som kjøpte den ny. Trenger pakninger både på topplokket og hovedpakningen der motoren er koblet til «resten av greia». Finner det som sagt, men de sender ikke til Norge. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart igår klokken 08:15 Link til dette innlegget Svart igår klokken 08:15 Har du funnet partnummer på de bitene du trenger så er det bare å søke på dem på ebay og amazon. Synes det er veldig rart at de ikke skulle sende til Norge. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden subwoofer skrev for 17 timer siden: Hva slags sære nettbutikker er dette, amerikanske? Det er jo null ekstra jobb for dem å sende til utlandet, men spesielt amerikanere tror det er forferdelig vanskelig. Amerikanerne er jo de eneste som har Trump som president. Husk på at tollsatsene avhenger veldig av humøret fra dag til dag. Det er jo naturlig at landene som utsettes for tollsatsene til ustabile Trump svarer med samme tollsats på varer fra Amerika, og da blir det trøblete for amerikanere som sender varer til utlandet. Selv om det sikkert er mottaker som betaler toll så kan det bli mye papirarbeid og mange returer og heving av kjøp fordi folk som mottar en vare ikke er villige til å betale feks dobbel pris. Sitér dette innlegget Link to post
subwoofer Svart 22 timer siden Link til dette innlegget Svart 22 timer siden Ingen utgående toll noe sted, og evt inngående i USA er allerede bakt inn i prisen. At det eventuelt blir en toll inn til Norge er ikke et problem for avsender. Når det er sagt er det bare å lene seg tilbake med bøtta med popcorn og se det landet falle fra hverandre. Det kommer ikke til å bli pent. Sitér dette innlegget Link to post
19 fot Svart 21 timer siden Link til dette innlegget Svart 21 timer siden subwoofer skrev 7 minutter siden: Ingen utgående toll noe sted, og evt inngående i USA er allerede bakt inn i prisen. At det eventuelt blir en toll inn til Norge er ikke et problem for avsender. Husk også på at mange velger å handle hos dem med bast rating, uten nødvendigvis å lese alle brukernes begrunnelse for hvorfor de er misfornøyde med handelen. La oss si du er amerikaner som selger Suzukipakninger til amerikanere via nettet. Du får som regel topp rating 5 av 5 stjerner fordi du leverer gode pakninger til en grei pris, ig har 1000 fornøyde kunder hver måned. La oss si du så utvider til å ta med utlandet og har 1000 salg pr måned til utlandet. Utlendingene er like fornøyde med pakningene, men ender ofte med å betale dobbelt så mye som de trodde fordi det blir ekstra toll, fortollingsgebyr osv. Så blir det mange som gir 1 eller 2 av 5 mulige stjerner med kommentaren: Gode pakninger, men ble dobbelt så dyrt som antatt, derfor bare 1 stjerne eller 2. Totalratinga di ramler fra 5 til 3 stjerner og kunder eliminerer kjapt ditt firma pga dårlig rating og du får heretter 200 amerikanske og 100 utenlandske kunder pr måned istedenfor 1000 amerikanske og ingen utenlandske. Var det fornuftig å også selge til utlandet? Jeg ville droppet det. For noen år siden trengte jeg en ny lenkearm til en bil. Det koster endel i norske butikker, men jeg fant ut at ved å bestille på nettet fra utlandet så fikk jeg en pakke med lenkearmer til begge sider for mindre enn lenkearm til en side i Norge. Dette var prisen som kom opp med frakt hjem til meg osv. Ikke noe toll å betale for meg ifølge nettstedet. Bestilte da varene på nettet og betalte for dem. Men før jeg kunne hente pakka på posten så måtte jeg betalt et fortollinhdgebyr eller noe sånt som var noen hundrelapper. Så da ble det ca dobbel pris og ikke så billig likevel. Sånt kan lett gi dårlig rating, men man slipper det problemet med fortollingsutgifter med kunder fra eget land. Når endel bedrifter velger å ikke sende til utlandet er det vel fordi de har funnet ut at det blir mye kluss og problemer av det og at det blir mange ulike regelverk å forholde seg til. Samtidig sitter folk som sannsynligvis aldri har solgt noe fra Amerika til utlandet ved tastaturet og forteller hvor lett det er å sende fra Amerika til utlandet. Angående regelverk så kan det jo også hende mange nordmenn krever reklamasjon om noe ryker etter feks 4 år da varen er ment å vare mer enn 3 år og da er det 5 års reklamasjonsrett i henhold til reglene. Dette er jo særnorske regler for handel i Norge, men kan likevel skape problemer og ekstraarbeid selv i tilfeller der reglene ikke gjelder pga at det er handlet i annet land enn Norge. Som selger kan man da lett ende opp med valget mellom å gi kunden ny vare (selv om kunden ikke har krav på dette) eller å etterhvert finne mange omtaler av firmaet sitt som et firma som ikke følger reglene når varer går istykker tidlig. Sånne kommentarer kan ødelegge mye gor et firma når mulige kunder googler firmaet de har tenkt å handle hos og kun får med seg versjonen til nordmannen som har lest den norske kjøpsloven, men uten å ha fått med seg st det er en særnorsk regel. Jeg har selv sett endel kommentarer på Facebooksida til bilforhandleren min der folk skriver de er misfornøyde med feks bruktbilen de har kjøpt der. Så viser det seg det er folk som aldri har handlet bil der i det hele tatt. Sitér dette innlegget Link to post
TideRace Svart 20 timer siden Link til dette innlegget Svart 20 timer siden Skaff deg konto hos JetCarrier. Da kan du handle så mye deler du vil hos US-nettbutikker, selv om de ikke sender til Norge. Du oppgir i stedet en amerikansk adresse (JetCarrier), som videresender til Norge og tar spedisjonen for deg. Koster lite og fungerer knirkefritt. Har selv kjøpt mye Yanmardeler, diverse elektronikk, etc. fra amerikanske dealere som ikke sender ut av USA. https://www.jetcarrier.com/site/ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.