frekar Startet Fredag 21:24 Link til dette innlegget Startet Fredag 21:24 Har kjøpt inn en Volvo penta 2002 som skal brukes i en Maxi fenix. Har begynt demontering for gjennomgang av motoren før montering. På denne motoren var det et "mellomstykke" på eksosbendet som løftet det ca 5 cm. Noen som kjenner til dette? Er det noe som bør være der, eller kan jeg bare montere sammen uten dette? Selve eksosbendet ser ok ut, men dette mellomstykket hadde mye tæring/rust. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart Fredag 21:42 Link til dette innlegget Svart Fredag 21:42 Om motoren ikke er for lavt montert trenger du ikke mellomstykket. Selve eksosbendet er standard. Parts4engines.com vet jeg har hatt disse riserne på lager. Sitér dette innlegget Link to post
frekar Svart 15 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15 timer siden Takker for svar. Så får jeg følge opp med neste spørsmål ( som jeg egentlig sikkert burde vite svaret på) men hva er for lavt? Eksos inkl. potte vil jo være lavere enn bendet, Sånn bortsett fra at siste del av eksosen er hevet godt over vannlinje før utløp. Sitér dette innlegget Link to post
Grønnskollingen Svart 12 timer siden Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Det kjedelige svaret er å lese manualen til Volvo. Utifra det jeg har forstått skal bendet være et visst antall cm over vannlinja, men jeg husker ikke nøyaktig hvor mange cm. I min Linjett er bendet bare helt marginalt over vannlinjen. Jeg har ikke gjort noe med dette da det har fungert godt i 42 år med samme motor. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.