tilplan Startet 20 timer siden Link til dette innlegget Startet 20 timer siden Var på tur i dag, og da vi skulle hjem fikk jeg umiddelbart temperaturalarm på motoren. Det er en 75 hk Honda fra 2008 med innsprøytning. Jeg har i en tidligere tråd nevnt at jeg hadde problemer med styringen, så det ble installert ny hydraulisk styring tidligere i uka. Mulig dette kan ha påvirket kabling mellom motor og førerposisjon, men skal eventuell dårlig kontakt eller noe annet feil ved denne kablingen utløse temperaturalarm? Jeg så også at turteller etter installasjon av styring viste korrekt opp til mellom 2500 og 3000 rpm, før den ikke gikk høyere. Symptomer nå er at det kommer et par korte pip når tenning slås på. Umiddelbart etter start av motor lyser lampe for temperatur og alarm er kontinuerlig. Etter en kort stund, kanskje rundt 20 sekunder, stopper motoren. Dette er testet både i fri og i gear, men jeg har ikke gitt mer gass enn tomgang. Oljelampe lyser grønt. Kan det være en temperatursensor et sted som gir feil verdi? Finnes det eventuelt noen måte å teste dette på? Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 12 timer siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12 timer siden Ser en kilde som nevner termostater, pumpe, eksos i kjølevann og tilstoppet kjølevannskanal. Jeg forstår ikke at noen av dem skal gi umiddelbar alarm. Det er god vannstråle rett etter oppstart. https://cf.hondappsv.com/files/OP/OP000105GLOBAL/Trouble shooting_BF75-100_EN.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.