Nicosu Startet Søndag 16:36 Link til dette innlegget Startet Søndag 16:36 Vi er på sjette året uten garderobeskap og kjøkkenet er skakt. Vi har nå allikevel landet på at vi ønsker å prioritere en båt i runddagsgave til meg neste år :D Skulle ønske det ikke var så mange -- tilsynelatende gode -- alternativer! I mangel av kompetanse og erfaring, søker jeg derfor hjelp her. Sånn i utgangspunktet vet jeg bare at vi søker kvalitetsvare ikke ny, men heller ikke så gammel (mht. varighet -- men her er jeg også uvitende) noe i prisklassen 200 til 500k daycruiser eller bowrider plass til 8+ personer mulig å kjøre i plan mht. langtur eller hastverk, men søker ikke "sportsbåt". kjekt med do, men ikke nødvendig Skal i utgangspunktet brukes langs Vestfold- og Telemarkskysten (kanskje nordlige Agder i blant). Hva er viktige momenter eller ting jeg bør tenke på og se etter? Jeg synes f.eks. denne ser riktig fin ut: https://www.finn.no/mobility/item/418637896?ci=9 Til info har jeg båtførerbevis (og skal friske opp). Sitér dette innlegget Link to post
blekkulf Svart Søndag 16:42 Link til dette innlegget Svart Søndag 16:42 Båter i Sjøen i slutten av august er jo en glimrende anledning til å se på mange forskjellige båter på ett og samme sted. Ofte er det ikke så stor forskjell mellom «gamle» og nye båter av samme fabrikant, og kanskje det er noen gode tilbud på helt ny båt med garanti på både båt og motor. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart igår klokken 06:50 Link til dette innlegget Svart igår klokken 06:50 Jeg tenker at om du ønsker plass til 8+ personer så bør du betydelig opp i båtstørrelse. Type 30 fot pluss. Min 27 foter er overfylt med mer enn 5 personer. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
PaulS Svart igår klokken 07:12 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:12 Anbefaler at det er toalett. Særlig nå du planlegger å ha med mange på tur, så er det alltid en som må på do:) Så slipper du å kjøre i land når det er "krise" Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart igår klokken 07:18 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:18 Du vil ha do, særlig damer setter pris på dette om skal man ut noen timer på sjøen. Sitteplass til 8+ er et problem om du ikke vil ha en helt åpen båt med benker rundt hele. Ellers må du opp i antall fot, 21` blir trangt med 5 voksne. Sitér dette innlegget Link to post
pipe Svart igår klokken 07:20 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:20 Bowraider er noe nordmenn ikke er spesielt glad i. Det betyr att du kan gjøre ett godt kjøp ...hvis du er klar over det. Men er nesten uselgelig når den dagen kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart igår klokken 07:34 Link til dette innlegget Svart igår klokken 07:34 Du spør vel mest hvilken type båt du skal kjøpe, der er jeg blank. Har seilbåt. Ellers er ett operativt ord i brukt båt. TILSTAND. Scroll deg gjerne ned litt, eller åpne her: https://baatplassen.no/i/topic/178796-manglende-vedlikeholdslitne-båter-med-dårlige-bilderbeskrivelse-på-finnno/ Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
fritidsfiskeren Svart 13 timer siden Link til dette innlegget Svart 13 timer siden Vi hadde en bowrider før, ble glad i konseptet. Lett å selge var den også. Bowrider er jo en typisk dagstur-båt, så det kommer kanskje litt an på hva dere tenker å bruke den til? Overnatte eller bare transport? Sitér dette innlegget Link to post
Nicosu Svart 1 time siden Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1 time siden Takk for nyttige innspill så langt. Kanskje vi tar turen til Båter i Sjøen, om enn bare for å få barna mer gira på båt. Jeg tviler dessverre på at tilbudene er så gode at en ny båt er aktuelt. Tilstand er jeg opptatt av (takk for lenken Steihy), men det er vanskelig; jeg vet ikke hva som er bra tilstand eller hva som kan forventes til hvilken pris. Derfor skrev jeg diffust "kvalitetsvare" og "ikke så gammel" Skjønner at størrelsen kanskje ble litt liten med det jeg hadde i tankene vs. ønsket mulig antall passasjerer, men vi får heller ha det trangt i (maks) et par timer enn å kjøpe en for stor båt. Det kan tenkes barn eller kone dupper, men det er ikke planer om overnatting. Vi kommer nok til å havne i den gruppen som bruker båten noen ganger gjennom sesongen. Kose oss på sjøen i godvær, eller transport og/eller ifm. praktiske formål (fiske, teiner, dykking), men er nok være mest på hytta. Kost/nytte-tanken står sentralt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.